Hyvän kielenopijan niksit
Dufva, H., & Martin, M. (2002). Hyvän kielenopijan niksit. In A. Mauranen, & L. Tiittula (Eds.), Kieli yhteiskunnassa : yhteiskunta kielessä (pp. 247-261). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 60. https://journal.fi/afinlavk/article/view/59869
Julkaistu sarjassa
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisujaPäivämäärä
2002Tekijänoikeudet
© 2002 Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA
The term good language learner is used by researchers interested in language learning strategies. The aim of studying the behaviour of such individuals is to dissect the individual and social qualities and situations which lead to successful language acquisition, with the motivation of possibly transferring useful strategies to other learners. In this article, good language learner refers to people who over several decades have studied many languages and are eager and able to describe their ways and paths of learning. The material was collected via a popular magazine which published a request to send in language learning tricks and stories. The most extensive stories are analysed here from four angles: 1. What is their understanding of language and language acquisition? 2. What learner types can be distinguished? 3. How do these learners create a foreign language environment for themselves, regardless of their external circumstances? 4. What types of actual tricks or strategies have they discovered?
...
![showless](/themes/JYX2//images/showless.png)
![showmore](/themes/JYX2//images/showmore.png)
Julkaisija
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLAEmojulkaisun ISBN
951-9388-48-6Kuuluu julkaisuun
Kieli yhteiskunnassa : yhteiskunta kielessäISSN Hae Julkaisufoorumista
0781-0318Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/afinlavk/article/view/59869Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/29117416
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Learning styles versus learning strategies : how Finnish upper secondary schoolers study vocabulary
Siltanen, Mona (2017)Oppimistyylit ja erilaiset niitä tukevat oppimisstrategiat ovat iso osa onnistunutta oppimista ja niitä on tutkittu paljon. Tämä tutkimus keskittyy suomalaisten lukion toisen vuoden opiskelijoiden oppimistyylien ja heidän ... -
The Effectiveness of Internet-based Multimedia Assisted Language Learning (IB-MALL) in Improving Students’ English Proficiency under Sino-foreigner Cooperative Education Context From Students’ Perspectives
Liu, Qirui (2019)This empirical study is intended to explore the effectiveness of Internet-based Multimedia Assisted Language Learning (IB-MALL) under the Sino-foreign cooperative education context from students’ perspectives in China. ... -
The use of language learning strategies and its role in language learning
Kadiya, Kelimu (2020)The use of learning strategies in language learning is important in facilitating learners’ language skills and promoting language proficiency. It is believed that learning strategies are special tools for learners to apply ... -
Svensk- och engelsklärarnas åsikter om begåvning och differentiering av undervisningen för begåvade grundskolelever i klassrummet
Tilsa, Laura (2014)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten peruskoulun ruotsin ja englannin opettajat määrittelevät lahjakkaan kielen oppijan sekä miten opettajat eriyttävät opetustaan ylöspäin peruskoulun ruotsin ja englannin ... -
Moninaisten oppijoiden tukeminen vieraiden kielten opetuksessa eriyttämisen keinoin
Mäntylä, Katja; Roiha, Anssi; Kajander, Kati (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)This article discusses differentiation as a means of providing individual support for foreign language learners. In line with inclusive education, all language teachers need to have some knowledge of how to support a wide ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.