Myyjän neuvotteluvoima PK-yrityskaupoissa
Abstract
Tutkimuksessa käsitellään pk – yritysten omistajanvaihdoksia ja tähän liittyvää neuvotteluasemaa. Teoriaosana käytetään peliteoriaa, joka mallintaa ostajan ja myyjän välistä neuvottelutilannetta yrityskaupassa. Tutkimus on toteutettu laadullisena tutkimuksena, jossa aineistona on puolistrukturoidut yrittäjien haastattelut. Haastattelut tuovat esiin neuvotteluasemaan vaikuttavia tekijöitä, joita esiintyi yrittäjien keskuudessa. Keskeisiä tekijöitä olivat: myyntiaikeen salailu, ostajien karsiminen etukäteen, ostajien motiivien heikko tunnistaminen, avoimuus myynnin syistä, liiketoiminnan yrittäjävetoisuus, tunteet, sekä yrittäjän ikä. Haastattelu aineiston koko on pieni, joten tuloksiin on syytä suhtautua varauksella.
Main Author
Format
Theses
Master thesis
Published
2023
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202304132449Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
Copyright© The Author(s)