Musiikki vaikuttamisen keinona eduskuntavaaleissa 2019
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Vaikuttamisen keinoista on hyvä olla tietoinen, sillä lähes joka päivä kohtaamme tilanteita, joissa päätöksiimme, mielipiteisiimme, arvomaailmaamme tai mielikuviimme pyritään vaikuttamaan keinolla jos toisella. Etenkin politiikasta puhuttaessa, vaikuttamisen muodoista ja keinoista on hyvä olla tietoinen, jotta tiedämme mihin mielipiteemme ja näkemyksemme todella pohjautuu. Tämä on myös tärkeää siksi, että esimerkiksi äänestyspäätöstä tehdessämme tiedämme todella, miltä pohjalta päätöksemme teemme.
Yhteiskunnallisessa päätöksenteossa tulisi osallistaa kaikkia ikäryhmiä, ihmisryhmiä ja eri taustoista tulevia ihmisisä mahdollisimman laajasti ja monipuolisesti, jotta tehtävät päätökset olisivat mahdollisimman tasavertaisia kaikille. Eritysesti nuoria tulisi osallistaa yhteiskunnallisessa päätöksen teossa, sillä usein kysymyksessä on kuitenkin nuorten tulevaisuutta koskevat asiat sekä ympäristö, jossa nuoret varttuvat aikuisiksi. Nuorten äänestysaktiivisuus on myös alhaisempaa muihin ikäryhmiin verrattuna, jonka vuoksi heitä olisi myös tärkeää aktivoida. Musiikki on tehokas keino ottaa kontaktia kaiken ikäisiin äänestäjiin ja sitä onkin osattu hyödyntää vaalikampanjoinnissa jo suhteellisen hyvin. Musiikin kyky poistaa tietyntyyppisiä raja-aitoja on huomattava, minkä vuoksi se toimii tehokkaana vaikuttamisen keinona.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5324]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Vaikuttamisen uudet areenat : viestinnän digitalisoitumisen merkitys poliittisten puolueiden viestinnälle
Andersson, Hennariikka (2011)Tämä yhteisöviestinnän pro gradu -tutkielma käsittelee viestinnän digitalisoitumista ja sen seurauksia sekä poliittisten puolueiden viestintää. Aihetta lähestytään perehtymällä viiteen vaikuttamisviestinnän teoriaan: ... -
Äänestäjät kuluttajina : puoluevalintaan ja äänestäjien käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät Suomen eduskuntavaaleissa
Mannonen, Markus (2019)Tässä pro gradu -tutkielmassa äänestäjät nähdään kuluttajina, joiden puoluevalintaan ja äänestyskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä tarkastellaan kuluttajakäyttäytymisen teorioiden kautta. Tutkielman tutkimusmalli perustuu ... -
Tarjonta vastaa kysyntään : case tutkimus Perussuomalaisten populismin kannatuksen kysyntätekijöistä eduskuntavaaleissa 2011 ja 2019
Niskanen, Jonatan (2024)Tutkielma tutkii Perussuomalaisten populismin kannatusta eduskuntavaaleissa 2011 ja 2019. Kannatusta tutkitaan soveltamalla kolmea kysyntätekijäteoriaa, tietoisuus ja mielipide hypoteesia, sosioekonomista marginalisaatioteoriaa ... -
Évolution du discours anti-immigration des populistes de droite radicale : le cas du Parti des Finlandais
Cazes, Marie (OpenEdition, 2021)This article aims to analyse anti-immigration discourse in the electoral and political programmes of the Finns Party from the 1990’s until the parliamentary elections of 2019. A particular attention will be payed to the ... -
Äänen retoriikka lastenmainoksissa : musiikki, äänitehosteet ja puheen ei-kielelliset elementit vaikuttamisen välineinä
Martti, Pirkko (Jyväskylän yliopisto, 2013)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.