Kaiutinsovelluksen äänen viiveen pienentäminen
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© The Author(s)
Tässä pro gradu -tutkielmassa jatkokehitetään kaiutinsovelluksen prototyyppiä. Kyseisellä sovelluksella Android-puhelinta voi käyttää tietokoneen kaiuttimena. Jatkokehittäminen toteutetaan tutkimuksena, jossa käytetään suunnittelutieteelle tyypillistä iteratiivista prosessia. Tutkimuksen tavoitteena on pienentää sovelluksen äänen viivettä, joka on tutkimuksen lähtötilanteessa noin 135 millisekuntia. Tutkimuksen myötä kaiutinsovelluksen äänen viive pienentyi noin 30 millisekuntiin. In this master's thesis a speaker app prototype is developed further. With the speaker app it is possible to use an Android phone as a computer speaker. Developing is done as a research with an iterative process typical to design science. Research objective is to reduce the speaker app's sound latency, which is about 135 milliseconds at the beginning of the research. The research reduced the sound latency to about 30 milliseconds.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29743]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Alustariippumattomien tekniikoiden haasteet mobiilikehityksessä
Pimiä, Lauri (2021)Älypuhelimien jatkuva yleistyminen ohjaa yhä enemmän resursseja erilaisten mobiilisovellusten kehittämiseen. Mobiilisovelluksia kehitetään perinteisesti kohdealustan mukaisilla natiiveilla tekniikoilla, mutta tämä voi ... -
Kotlinin ja Javan vertaus Androidin kehityksessä
Palm, Jaakko (2022)Vuonna 2017 Google otti Kotlinin viralliseksi kieleksi Androidin kehitykseen. Kotlinin suosio on kasvanut viimevuosina tästä johtuen. Perinteisen Javan ja Kotlinin vertauksesta on tehty useita tutkimuksia. Tämän tutkielman ... -
Digital signing process automation and optimization
Hytönen, Heikki (2020)Ohjelmiston digitaalinen allekirjoitus on välttämätön osa luotettujen ohjelmistojen julkaisuprosessia. Digitaalinen allekirjoitus nojautuu julkisen avaimen infrastruktuuriin ja sen tehtävänä on varmistaa, että julkaistu ... -
Cross platform mobile application development : a comparison study of React Native Vs Flutter
Fentaw, Awel Eshetu (2020)With a dramatic increase in the usage of handheld devices such as smartphones and tablets, it became a matter of existence for businesses if they do not deliver their services to address mobile users. One critical problem ... -
Virtuaalitodellisuuspelien tilavaatimuksien pienentäminen kotikäytössä uudelleensuunnatun kävelyn avulla
Hiiva, Esa (2018)Huonemittakaavan virtuaalitodellisuuspelit vaativat paljon fyysistä tilaa, jota useimmilla kotikäyttäjillä ei ole. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää pelaajien halukkuutta käyttää manipuloitua kävelyä tilavaatimusten ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.