Conducting B2B SaaS Business with a Freemium Model : A Case Study
Nieminen, T., Mohanani, R., & Abrahamsson, P. (2022). Conducting B2B SaaS Business with a Freemium Model : A Case Study. In N. Carroll, A. Nguyen-Duc, X. Wang, & V. Stray (Eds.), Software Business : 13th International Conference, ICSOB 2022, Bolzano, Italy, November 8–11, 2022, Proceedings (pp. 134-140). Springer. Lecture Notes in Business Information Processing, 463. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20706-8_9
Julkaistu sarjassa
Lecture Notes in Business Information ProcessingPäivämäärä
2022Oppiaine
Empirical Cyber Security and Software EngineeringTietojärjestelmätiedeResurssiviisausyhteisöEmpirical Cyber Security and Software EngineeringInformation Systems ScienceSchool of Resource WisdomTekijänoikeudet
© 2022 The Author(s), under exclusive license to Springer Nature Switzerland AG
This article studies what are the characteristics of a B2B SaaS freemium firm. Freemium in a B2B setting is an under-explored phenomenon whereas B2C SaaS freemium has been studied extensively. On the consumer side freemium has played a big role but freemium has only recently started to enter the B2B environment. Traditional, sales-led B2B SaaS companies have increasingly begun to turn to freemium and hence, it is important to understand how do they go about it. The empirical qualitative research was conducted as a case study and the data was gathered by interviewing European B2B SaaS freemium businesses. The data was analysed using qualitative thematic analysis and the coding approach used for identifying the concepts was open coding and axial coding. From the data three main success factor themes emerged that were evident in the B2B environment: customer success, internal enablers and external enablers.
Julkaisija
SpringerEmojulkaisun ISBN
978-3-031-20705-1Konferenssi
International Conference on Software BusinessKuuluu julkaisuun
Software Business : 13th International Conference, ICSOB 2022, Bolzano, Italy, November 8–11, 2022, ProceedingsISSN Hae Julkaisufoorumista
1865-1348Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/159532395
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Examining business models of Software-as-a-Service companies
Luoma, Eetu (University of Jyväskylä, 2013) -
Conducting B2B SaaS business with a freemium model : a case study
Nieminen, Teemu (2022)Tämä pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli tutkia mitkä ovat onnistumisen avaintekijät B2B SaaS freemium -liiketoiminnassa. Lisäksi tämä tutkielma tutki mitkä ovat B2B SaaS freemium -yrityksen tunnusomaiset piirteet. ... -
Software as a Service -ohjelmistot pienissä ja keskisuurissa yrityksissä
Kärkkäinen, Juho (2023)Tämä kandidaatintutkielma käsittelee Software as a Service -ohjelmistoja eli pilviohjelmistoja pienten ja keskisuurten yritysten näkökulmasta. Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmassa käsitellään ... -
Customer retention in software-as-a-service business
Kingelin, Janita (2020)Software-as-a-Service (SaaS) liiketoimintamallit yleistyvät kiihtyvää vauhtia, kun pilvipohjaisten palvelujen kysyntä kasvaa digitalisoituvissa organisaatioissa. SaaS liiketoiminnalle haasteita aiheuttaa sen tyypillinen ... -
How to Sell SaaS: A Model for Main Factors of Marketing and Selling Software-as-a-Service
Tyrväinen, Pasi; Selin, Joona (Springer-Verlag, 2011)Software-as-a-Service providers have been growing fast while the contemporary research literature has neglected analysis of their business-critical marketing and sales processes. In this paper we collect the key ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.