Varhaiskasvatuksen opettajuuden tulevaisuutta rakentamassa : sisällönanalyysi ohjausasiakirjojen tulevaisuusnäkökulmasta
Kangas, J., & Harju-Luukkainen, H. (2022). Varhaiskasvatuksen opettajuuden tulevaisuutta rakentamassa : sisällönanalyysi ohjausasiakirjojen tulevaisuusnäkökulmasta. In S. Havu-Nuutinen, R. Korhonen, & R. Rouvinen (Eds.), Tutkimuksesta ja kokemuksesta vahvuutta varhaiskasvatukseen (pp. 106-119). Itä-Suomen yliopisto. Publications of the University of Eastern Finland : Reports and Studies in Education, Humanities, and Theology, 23. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-61-4446-7
Julkaistu sarjassa
Publications of the University of Eastern Finland : Reports and Studies in Education, Humanities, and TheologyPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Itä-Suomen yliopisto, 2022
Julkaisija
Itä-Suomen yliopistoEmojulkaisun ISBN
978-952-61-4445-0Kuuluu julkaisuun
Tutkimuksesta ja kokemuksesta vahvuutta varhaiskasvatukseenISSN Hae Julkaisufoorumista
1798-5641Asiasanat
Alkuperäislähde
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-61-4446-7Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/176478268
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Opetusharjoittelun ohjaus harjoittelupäiväkodin työyhteisön toimintana
Chydenius, Heidi; Vehviläinen, Sanna; Fonsén, Elina (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2024)Early childhood education (ECE) teacher training in Finland always includes teaching practice, which is carried out in a training ECE centre working in cooperation with the university. According to recent ... -
Ammatillisen kasvun polku : opettajuuden ontologinen rakentuminen yhteisöllisessä ryhmäprosessissa
Nuutinen, Ulla (Jyväskylän yliopisto, 2018)The professional growth of a teacher student is one the most important themes and subjects of teacher education. Therefore, it is important to make the teacher students’ development process conscious and visible during ... -
Lähtökohdat liikuntaa opettavaksi luokanopettajaksi : nuoruuden kasvuympäristöt ja opettajankoulutus opettajuuden kehitystekijöinä
Penttinen, Seppo (Jyväskylän yliopisto, 2003) -
Varhaiskasvatuksen opettajien kertomuksia alanvaihtoon johtaneista syistä
Ojaniemi, Riina (2021)Varhaiskasvatusta on jo pitkään vaivannut pula pätevästä henkilöstöstä. Samalla yhä useampia varhaiskasvatuksen opettaja vaihtaa alaa. Varhaiskasvatuksen opettajia kuormittavat aikaisempien tutkimusten perusteella haastavat ... -
Staff Members’ Professional Agency within the Staff Community and the Education Policies : Supporting Integration in Multicultural and Multilingual School Communities
Manninen, Eveliina; Hökkä, Päivi; Tarnanen, Mirja; Vähäsantanen, Katja (MDPI AG, 2022)In recent decades, increased diversity and migration have challenged school staff members’ ways of working. This study aimed to identify the challenges faced by Finnish school staff in supporting students with migrant ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.