dc.contributor.author | Iisakka, Riikka | |
dc.date.accessioned | 2023-01-23T12:03:17Z | |
dc.date.available | 2023-01-23T12:03:17Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Iisakka, R. (2019). Hahmotusvaikeudet : vähän tunnettu oppimisen ongelma. <i>eEriKa</i>, <i>2019</i>(1), 4-8. <a href="https://journals.helsinki.fi/e-erika/article/view/102" target="_blank">https://journals.helsinki.fi/e-erika/article/view/102</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_172587784 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/85145 | |
dc.description.abstract | Haastattelimme Marju Moilasen kanssa kymmentä nuorta aikuista (26-36-vuotiaita) heidän koulutuspoluistaan pro gradu -tutkielmassamme, jonka teimme yhteistyössä Niilo Mäki Instituutin Hahmottamisen kuntoutus -hankkeen (HAHKU1) kanssa. Kaikilla haastatelluilla oli hahmotusvaikeuksia, ja tutkimuksen tavoitteena oli kuvata heidän koulunkäyntinsä kannalta merkityksellisiä asioita koulutuspolun eri vaiheissa. Tutkimusaineisto kerättiin elämäkerrallista haastattelutekniikkaa mukailevalla tyylillä keväällä 2017. Haastattelut analysoitiin hyödyntämällä laadullista sisällönanalyysiä. Tässä kirjoituksessa kuvataan tutkimuksen päätulokset, jotka liittyivät toisaalta koulutuspoluilla koettuihin vaikeuksiin ja toisaalta saatuun tukeen. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEA | |
dc.relation.ispartofseries | eEriKa | |
dc.relation.uri | https://journals.helsinki.fi/e-erika/article/view/102 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.title | Hahmotusvaikeudet : vähän tunnettu oppimisen ongelma | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202301231443 | |
dc.contributor.laitos | Kasvatustieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 4-8 | |
dc.relation.issn | 2243-0075 | |
dc.relation.numberinseries | 1 | |
dc.relation.volume | 2019 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskus HEA, 2019 | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | oppimisvaikeudet | |
dc.subject.yso | hahmottaminen | |
dc.subject.yso | erityiskasvatus | |
dc.subject.yso | koulunkäynti | |
dc.subject.yso | tukeminen | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5302 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p25732 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6985 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10624 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p9131 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.type.okm | D1 | |