Oppitaipaleella : katsaus monikielisyyteen päiväkodista yhdeksännelle
Abstract
Tässä luvussa teen kielen oppimisen näkökulmasta hieman tarkemman katsauksen lasten ja nuorten oppitaipaleeseen päiväkodista peruskoulun päättövaiheeseen. Keskiössä ovat maahanmuuttajataustaiset lapset ja erityisesti suomen kielen kehittyminen, mutta on syytä muistaa, että - parhaimmillaan - näissä instituutioissa myös suomenkieliset juuriltaan suomalaiset kylpevät sekä kulttuureissa että kielissä. Tarkemmin ja konkreettisemmin luvussa keskitytään kuudesluokkalaisiin helsinkiläisiin koululaisiin ja heidän tilanteeseensa esimerkkitapauksena.
Main Authors
Format
Books
Book part
Published
2009
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Suomen kasvatustieteellinen seura ry
Original source
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7411-20-9
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202301121278Käytä tätä linkitykseen.
Parent publication ISBN
978-952-5401-45-5
Review status
Peer reviewed
ISSN
1458-1094
Language
Finnish
Published in
Kasvatusalan tutkimuksia
Is part of publication
Kulttuurienvälinen osaaminen koulutuksessa ja työelämässä
Citation
- Halonen, M. (2009). Oppitaipaleella : katsaus monikielisyyteen päiväkodista yhdeksännelle. In J. Lasonen, & M. Halonen (Eds.), Kulttuurienvälinen osaaminen koulutuksessa ja työelämässä (pp. 45-60). Suomen kasvatustieteellinen seura ry. Kasvatusalan tutkimuksia, 43. http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-7411-20-9
Copyright© Suomen kasvatustieteellinen seura ry 2009