Sanojen sinfoniaa Lounais-Suomessa 2021–2022 : Hankkeen tutkimusraportti
Aerila, J.-A., Kauppinen, M., Ojaranta, A., Sario, S., & Siipola, M. (2022). Sanojen sinfoniaa Lounais-Suomessa 2021–2022 : Hankkeen tutkimusraportti. Turun kaupunki. https://www.kirjastot.fi/sites/default/files/content/Sanojen%20Sinfoniaa%20tutkimusraportti_saavutettava.pdf
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Turun kaupunki
Sanojen sinfoniaa Lounais-Suomessa oli Opetushallituksen rahoittama ja Lukuliikkeen Lukeva kunta -verkostoon kuuluva hanke. Tavoitteena oli konseptoida ja markkinoida alueen kunnissa lukemista edistäviä palveluita, toteuttaa Lukeva kunta -kokeiluja, kehittää kirjastohenkilökunnan osaamista sekä vahvistaa lasten ja nuorten osallisuutta. Mukaan ilmoittautui 20 kuntaa Lounais-Suomen alueelta.
Sanojen sinfoniaa Lounais-Suomessa -hankkeeseen liitetyssä tutkimushankkeessa, joka sai Opetushallitukselta erillisen lisärahoituksen, haluttiin keskittyä vinkkaustoiminnan tarkasteluun erilaisista näkökulmista sekä saada välineitä kirjavinkkaustoiminnan kehittämiseen. Tutkimuksen toteuttivat tutkijat Juli-Anna Aerila Turun yliopistosta, Merja Kauppinen Jyväskylän yliopistosta sekä Anu Ojaranta vapaana tutkijana. Tutkimusaineiston keruussa avusti Sanojen sinfoniaa Lounais-Suomessa –hankkeen koordinaattori Suvi Sario. Tutkimusaineiston keruuseen ja analyysiin osallistui myös projektitutkija Mari Siipola Turun yliopistosta.
...
Julkaisija
Turun kaupunkiAsiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kirjastot.fi/sites/default/files/content/Sanojen%20Sinfoniaa%20tutkimusraportti_saavutettava.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164896336
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
Sanojen sinfoniaa Lounais-Suomessa oli opetushallituksen rahoittama ja Lukuliikkeen Lukeva kunta -verkostoon kuuluva hanke.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Lukemattomat mahdollisuudet -hanke aktivoi yleisiä kirjastoja tukemaan nuorten aikuisten lukutaitoa
Marttinen, Heta (FinRA ry, 2019)Lasten ja nuorten heikkenevä lukutaito on viime vuosina herättänyt huolta niin tieteellisessä kuin julkisessa keskustelussa. Herättelijöinä ovat toimineet ennen kaikkea Pisa-tutkimukset, jotka ovat raportoineet suomalaisnuorten ... -
Tulevaisuuden osaajat : Pisa 2000 Suomessa
Sulkunen, Sari; Kupari, Pekka; Törnroos, Jukka; Reinikainen, Pasi; Malin, Antero; Leino, Kaisa; Linnakylä, Pirjo; Välijärvi, Jouni (Jyväskylän yliopisto, koulutuksen tutkimuslaitos, 2002) -
Reading Diploma as a Pedagogical Tool for Reading Engagement
Ukura, Piia; Aerila, Juli-Anna; Kauppinen, Merja (Åbo Akademi, 2023) -
Koulujen kirjavalikoimat osana kielitietoista kirjallisuuskasvatusta
Lähteelä, Johanna; Kauppinen, Merja; Aerila, Juli-Anna (Suomen ainedidaktinen tutkimusseura, 2022)Tässä tutkimuksessa selvitettiin suomalaisten koulujen kirjavalikoimien monikielisyyttä sekä opettajien kokemuksia koulujensa luokka- ja koulukirjastojen laadusta. Kyselyyn vastasi ala- ja yläkoulujen opettajia ympäri ... -
Taitava Keski-Suomi -tutkimus Osa 1, Työssäoppiminen Keski-Suomessa
Tynjälä, Päivi; Virtanen, Anne; Valkonen, Sakari (Jyväskylän yliopisto, 2005)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.