Future look : Communicating with customers using digital channels
Niininen, O., Singaraju, S., Karjaluoto, H., Valentini, C., & Muhonen, M. (2022). Future look : Communicating with customers using digital channels. In O. Niininen (Ed.), Contemporary Issues in Digital Marketing (pp. 165-175). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003093909-20
Authors
Editors
Date
2022Discipline
Basic or discovery scholarshipDigitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Digital marketing and CommunicationMarkkinointiViestinnän johtaminenJohtaminenHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöBasic or discovery scholarshipDigital Business and Economy (focus area)Digital marketing and CommunicationMarketingCorporate CommunicationManagement and LeadershipSchool of WellbeingCopyright
© Authors, 2022
Digital Marketing is a fast-moving field, and the future of Digital Marketing Communication is multifaceted. Communication with customers can be based on either their current geographical location, their past online behaviour or their actions across various social media platforms. Communications can vary from one-to-one to many-to-many with varying types of digital technology used to facilitate it.
The focus of Digital Marketing is to deliver smooth, effortless and enjoyable experiences to customers no matter their location. Existing digital services will be enhanced by greater use of Artificial Intelligence, Big Data and automation. Analytics, when combined with location-based services, will tempt consumers with goods/services designed to delight each individual ‘at the right time, in the right place’. This chapter offers a picture of what communication with customers might look like in the future.
Publisher
RoutledgeParent publication ISBN
978-0-367-55533-7Is part of publication
Contemporary Issues in Digital MarketingKeywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101690228
Metadata
Show full item recordCollections
- Kauppakorkeakoulu [1159]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Digitization of the communication and its implications for marketing
Lipiäinen, Heini (University of Jyväskylä, 2014) -
Markkinoinnin automaation hyödyntäminen yrityksen sisältömarkkinoinnissa : asiakkaan sitouttamisen näkökulma
Hietala, Waltteri (2022)Tässä tutkielmassa selvitetään markkinoinnin automaatioteknologian hyödyntämistä osana yrityksen asiakkaiden sitouttamisen edistämistä ja sisältömarkkinoinnin toteuttamista. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitkä ... -
The tip of the 'eyesberg' : a case of multimodal website argumentation
Selander, Annika (2020)Verkkoviestinnän rooli markkinointiviestinnässä on kasvanut huomattavasti viime vuosikymmeninä. Myynnin ohella uusia markkinointikanavia hyödynnetään myös positiivisten elämänarvojen ja -tapojen edistämiseen. Yksi suurimmista ... -
Business customers' attitudes toward social media marketing
Palojärvi, Terhi (2018)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka markkinointia sosiaalisessa mediassa voidaan toteuttaa yritysten välisillä (business-to-business, b2b) -markkinoilla sekä miten potentiaalinen markkinointikanava sosiaalinen ... -
Customer-Brand Relationships in the Context of Digital Brands
Paananen, Tiina; Frank, Lauri; Kemppainen, Tiina (University of Maribor, 2022)This qualitative study investigates customer-brand relationships between customers and digital brands. This study aims to describe different digital brand relationship types, and their manifestations among young adult ...