Liikunta – ihmelääke oppimiseen?
Haapala, E. A. (2022). Liikunta – ihmelääke oppimiseen?. Liikunta ja tiede, 59(5), 36-38.
Published in
Liikunta ja tiedeAuthors
Date
2022Copyright
© 2022 Liikuntatieteellinen seura
Fyysisen aktiivisuuden sanotaan tehoavan lähes jokaiseen vaivaan, edistävän aivoterveyttä ja auttavan oppimaan. Liikunnallisuuden merkitys oppimisessa on kuitenkin epäselvä ja osin kiistanalainenkin.
Publisher
Liikuntatieteellinen seuraISSN Search the Publication Forum
0358-7010Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/159542752
Metadata
Show full item recordCollections
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3076]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Liikunnan yhteys koulumenestykseen
Heikkilä, Miisa (2024)Tämän tutkielman tarkoituksena on kuvata liikunnan ja koulumenestyksen välistä yhteyttä ja siihen yhteydessä olevia tekijöitä. Viime vuosina suomalaisten lasten ja nuorten liikkuminen on vähentynyt sekä koulumenestys ... -
Kestävyyskunnon yhteys oppimiseen lapsilla ja nuorilla
Niskanen, Jenna (2023)Tämän kirjallisuuskatsauksen tavoitteena oli selvittää kestävyyskunnon yhteyttä oppimiseen peruskouluikäisillä lapsilla ja nuorilla. Viime vuosina peruskoululaisten kestävyyskunto on laskenut, fyysisen aktiivisuuden määrä ... -
Sports didactics : The shift towards pedagogical framework in Finland
Sääkslahti, Arja (Waxmann, 2022)The teaching of physical education (PE) to educators in Finland has shifted from didactic techniques focusing on teachers’ actions towards more holistic pedagogy that questions how pupils learn. These changes can be seen ... -
Liikunta, koulumenestys ja koulutyytyväisyys : Vetelin liikuntapainotteisen yläkouluryhmän tuloksia
Tunkkari, Marja (2020)Tässä tutkimuksessa selvitettiin Vetelin liikuntapainotteisen yläkouluryhmän liikuntalajeja, liikunnan määrää, arvosanoja, koulutyytyväisyyttä, koulutyöhön liittyviä tunteita ja akateemista minäpystyvyyttä. Tutkimuksessa ...