Editorial
Ennser-Kananen, J., Sulkunen, S., & Saario, J. (2022). Editorial. Apples : Journal of Applied Language Studies, 16(2), 1-9. https://apples.journal.fi/article/view/122058
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesPäivämäärä
2022Oppiaine
Suomen kieliKieletHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöMonilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessaFinnishLanguagesSchool of WellbeingMultiliteracies for social participation and in learning across the life spanTekijänoikeudet
©️ 2021 Johanna Ennser-Kananen, Sari Sulkunen, Johanna Saario
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863Asiasanat
Alkuperäislähde
https://apples.journal.fi/article/view/122058Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/159124766
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sosiaalinen oikeudenmukaisuus, kieli ja koulutus
Iikkanen, Päivi; Ennser-Kananen, Johanna; Intke-Hernandéz, Minna; Riuttanen, Sanna (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)Socially just education calls for recognizing societal power structures, working actively towards dismantling oppression and implementing more equitable educational practices. Cultural diversity has gained a foothold in ... -
Suomalaisen koulutuspolitiikan tasa-arvopyrkimykset : heijastumia ja katvealueita kielikoulutuksessa
Ennser-Kananen, Johanna; Kilpeläinen, Erja; Saarinen, Taina (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)In this article, we examine Finnish language education in relation to the historical developments of promoting equality in Finnish education policy. We focus on language education in basic education and discuss this topic ... -
An 'Editorial from the field' : Conceptually navigating language, policy, practice — and the potential for change
Hoffman, David; Soltani, Sara; Lazarevska, Martina (University of Boras, Faculty of Librarianship, Information, Education and IT, 2024) -
Decolonizing English Language Pedagogy : A Study of Cultural Aspects in English Language Coursebooks and Teachers’ reflections in Pakistan
Ali Shah, Waqar (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2021)Language does not exist in a vacuum; it is deeply rooted in the structures reflecting and carrying dominant ideologies and social values. Likewise, foreign language teaching does not aim at a mere transmission of linguistic ... -
Kohti vuotta 2050? : tulevaisuuden kielikoulutuksesta
Dufva, Hannele; Mäntylä, Katja (Turun yliopisto, 2023)Tässä artikkelissa pohdimme, millaista on kielikoulutus vuonna 2050. Lähtökohtanamme on se, mitä nyt tiedämme kielenoppimisesta ja miten näemme kielikoulutuksen tämänhetkiset tavoitteet ja päämäärät. Samalla tarkastelemme ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.