Editorial
Ennser-Kananen, J., Sulkunen, S., & Saario, J. (2022). Editorial. Apples : Journal of Applied Language Studies, 16(2), 1-9. https://apples.journal.fi/article/view/122058
Published in
Apples : Journal of Applied Language StudiesDate
2022Discipline
Suomen kieliKieletHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöMonilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessaFinnishLanguagesSchool of WellbeingMultiliteracies for social participation and in learning across the life spanCopyright
©️ 2021 Johanna Ennser-Kananen, Sari Sulkunen, Johanna Saario
Publisher
Jyväskylän yliopistoISSN Search the Publication Forum
1457-9863Keywords
Original source
https://apples.journal.fi/article/view/122058Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/159124766
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Sosiaalinen oikeudenmukaisuus, kieli ja koulutus
Iikkanen, Päivi; Ennser-Kananen, Johanna; Intke-Hernandéz, Minna; Riuttanen, Sanna (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)Socially just education calls for recognizing societal power structures, working actively towards dismantling oppression and implementing more equitable educational practices. Cultural diversity has gained a foothold in ... -
Suomalaisen koulutuspolitiikan tasa-arvopyrkimykset : heijastumia ja katvealueita kielikoulutuksessa
Ennser-Kananen, Johanna; Kilpeläinen, Erja; Saarinen, Taina (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)In this article, we examine Finnish language education in relation to the historical developments of promoting equality in Finnish education policy. We focus on language education in basic education and discuss this topic ... -
An 'Editorial from the field' : Conceptually navigating language, policy, practice — and the potential for change
Hoffman, David; Soltani, Sara; Lazarevska, Martina (University of Boras, Faculty of Librarianship, Information, Education and IT, 2024) -
Decolonizing English Language Pedagogy : A Study of Cultural Aspects in English Language Coursebooks and Teachers’ reflections in Pakistan
Ali Shah, Waqar (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2021)Language does not exist in a vacuum; it is deeply rooted in the structures reflecting and carrying dominant ideologies and social values. Likewise, foreign language teaching does not aim at a mere transmission of linguistic ... -
Kuntatason kielikoulutusta kehittämässä
Bärlund, Pia (Suomen kieltenopettajien liitto SUKOL ry, 2020)Uusi väitös tutkii kieltenopettajan mahdollisuuksia vaikuttaa kielikoulutukseen.