dc.contributor.advisor | Clements, Kati | |
dc.contributor.author | Heikkilä, Etta | |
dc.date.accessioned | 2022-10-25T05:23:53Z | |
dc.date.available | 2022-10-25T05:23:53Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83659 | |
dc.description.abstract | Tässä kirjallisuuskatsauksena toteutetussa kandidaatintutkielmassa tarkastellaan kielten oppimiseen tarkoitettujen mobiilipelien ja -sovellusten vaikutuksia, haasteita ja mahdollisuuksia vieraiden kielten opiskelussa. Tutkielman tarkoituksena on selvittää, mitä ovat mobiiliavusteisen oppimisen haasteet ja hyödyt vieraiden kielten oppimisessa, ja voivatko mobiilit kieltenopetuspelit korvata täysin perinteisen opetuksen. Mobiililaitteiden yleistymisen johdosta myös koulutuksen saralla on kehitetty uusia opetus- ja oppimistapoja, jonka johdosta aiheen tutkiminen on ajankohtaista ja tärkeää. Tutkielmassa on käytetty lähdekirjallisuutena tieteellisiä tutkimusartikkeleita ja julkaisuja. Kirjallisuuskatsauksen tuloksista voidaan nähdä, että mobiileilla kieltenopetuspeleillä on runsaasti potentiaalia vieraan kielen oppimisprosessin onnistumisessa. Kieltenopetuspelejä voidaan käyttää sekä itsenäisesti että ohjatussa opetuksessa. Kieltenopetuspelit eivät kuitenkaan sellaisenaan voi täysin korvata perinteistä opetusta tai yltää tehokkuudellaan sen tasolle. Tutkielmassa esitettyjä tuloksia voidaan käyttää hyödyksi ja apuna kielenopiskeluun ja digitalisoitumiseen liittyvissä tutkimuksissa, kieltenopetuspelien kehityksessä tai koulutuksen pelillistämiseen liittyvissä projekteissa. | fi |
dc.format.extent | 26 | |
dc.language.iso | fi | |
dc.title | Mobiilipelien käyttö vieraiden kielten oppimisessa | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202210254969 | |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintyö | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.oppiaine | Tietojärjestelmätiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Information Systems Science | en |
dc.rights.copyright | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.rights.copyright | This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited. | en |
dc.contributor.oppiainekoodi | 601 | |
dc.subject.yso | kieltenopetus | |
dc.subject.yso | kielen oppiminen | |
dc.subject.yso | mobiilipelit | |
dc.rights.accessrights | Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema.. | fi |
dc.rights.accessrights | The author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation). | en |