Show simple item record

dc.contributor.advisorMaunumäki, Minna
dc.contributor.authorPurola, Anniina
dc.date.accessioned2022-10-20T07:04:16Z
dc.date.available2022-10-20T07:04:16Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83607
dc.description.abstractTämä proseminaaritutkimus käsitteli positiivista pedagogiikkaa. Tutkimuksessa tarkasteltiin varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta ja positiivisen pedagogiikan ilmentymisestä varhaiskasvatuksen pedagogisessa toiminnassa. Tutkimuksen tutkimusotteena käytettiin laadullista eli kvalitatiivista tutkimusotetta ja metodologisena lähestymistapana fenomenologiaa. Tutkimukseen osallistui varhaiskasvatuksessa työskenteleviä varhaiskasvatuksen opettajia ja varhaiskasvatuksen lastenhoitajia sekä muutama muu kasvatus- ja opetusalalla työskentelevä työntekijä. Tutkimusaineisto kerättiin verkkokyselynä ja analysoitiin sisällönanalyysin keinoin. Tutkimustuloksista selvisi, että tutkimukseen osallistuneet tiesivät positiivisesta pedagogiikasta ja käyttivät sitä pedagogisessa toiminnassaan. Tulosten mukaan varhaiskasvatuksen henkilöstön kokemukset positiivisen pedagogiikan käyttämisestä sisälsivät hyviä ja huonoja kokemuksia ja positiivista pedagogiikkaa käytettiin osana varhaiskasvatuksen pedagogista toimintaa tietoisesti tai tiedostamatta. Tutkimuksen merkitys korostui tärkeänä ja ajankohtaisena lapsille annettavan palautteen laadun ja merkityksen vuoksifi
dc.format.extent52
dc.language.isofi
dc.subject.othervarhaiskasvatuksen pedagoginen toiminta
dc.titleVarhaiskasvatuksen henkilöstön kokemuksia positiivisesta pedagogiikasta ja positiivisen pedagogiikan ilmentymisestä pedagogisessa toiminnassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202210204925
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosKasvatustieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Educationen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineVarhaiskasvatusfi
dc.contributor.oppiaineEarly Childhood Educationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi104
dc.subject.ysokokemukset
dc.subject.ysovarhaiskasvatus
dc.subject.ysopedagogiikka
dc.subject.ysopositiivinen pedagogiikka
dc.subject.ysohenkilöstö


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record