Systeemiajattelun opetus ja tutkimus
Tarvainen, A. (2022). Systeemiajattelun opetus ja tutkimus. Jyväskylän yliopisto, Informaatioteknologian tiedekunta. Informaatioteknologian tiedekunnan julkaisuja, 94. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-9377-1
Published in
Informaatioteknologian tiedekunnan julkaisujaAuthors
Date
2022Copyright
© 2022 Anni Tarvainen ja Jyväskylän yliopisto
Tämän raportin tavoitteena on selvittää kovan systeemiajattelun opetuksen ja tutkimuksen tämänhetkinen tilanne Suomessa ja maailmalla.
Publisher
Jyväskylän yliopisto, Informaatioteknologian tiedekuntaISBN
978-951-39-9377-1ISSN Search the Publication Forum
2323-4997Keywords
Original source
http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-9377-1Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/155933586
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Kyberalan tutkimus ja koulutus Suomessa 2019
Lehto, Martti; Niemelä, Jukka (Jyväskylän yliopisto, 2019) -
In search for the conceptual origin of university students' community in a confluence of on- and offline learning environments ethnographies in technology-rich, multi-sited fields of study
Pöysä, Johanna (University of Jyväskylä, 2007)Contemporary society requires its citizens to develop capacities to resituate their activities in collective unities and to successfully communicate their actions within these multiple local and global communities. Also ... -
Mikä meitä ohjaa? : artikkelikokoelma Jyväskylässä 5.-6.9.2005 järjestetystä korkeakoulutuksen tutkimuksen IX symposiumista
Aarrevaara, Timo; Herranen, Jatta; Korkeakoulutuksen tutkimuksen symposiumi (Koulutuksen tutkimuslaitos, 2006) -
Yhteisöllinen argumentointi sosionomikoulutuksessa avoimia ongelmia ratkottaessa
Vapalahti, Kati (University of Jyväskylä, 2017)The aim of this study was to develop teaching methods for practising argumentative problem-solving in a degree program of social services. The purpose was to acquire knowledge about multiple (face-to-face, online, and ... -
"Sitten palikat ilmestyivät kahvikuppini eteen kangastuksenomaisesti. Heureka!! Oli hieno hetki." : Reflektiivinen oppimispäiväkirja aikuisopiskelijan matematiikka-identiteettityön todentajana
Perkkilä, Päivi (Centria-ammattikorkeakoulu, 2017)