Näin rakentuu kieliaiheinen pakopeli
Hämäläinen, H., Niinisalo, R., & Riuttanen, S. (2022). Näin rakentuu kieliaiheinen pakopeli. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(4). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2022/nain-rakentuu-kieliaiheinen-pakopeli
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaDate
2022Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat, 2022
Pakopeli tai pakohuonepeli voi tuoda kielten oppimiseen ainutlaatuista viihdettä ja imua. Pakopelin rakentaminen opetuskäyttöön edellyttää toteuttajaltaan jonkin verran vaivannäköä, mutta lopputulos palkitsee. Tässä artikkelissa kolme virtuaalisen, monikielisen pakopelin luonutta Jyväskylän yliopiston Kielikampuksen työntekijää kertoo, mitä kannattaa ottaa huomioon pelin suunnittelussa ja toteutuksessa.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-syyskuu-2022/nain-rakentuu-kieliaiheinen-pakopeliPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/155905535
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
”Jos ette ruotsia opi nii kuulettepahan sitte savvoo, että jottain tietoo jääpi piähän sitte” : språkmedvetenhet hos svensk- och engelsklärare och i deras undervisning i högstadiet
Hutka, Pauliina (2019)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten yläkoulun ruotsin ja englannin kielen opettajat määrittelevät ja tulkitsevat kielitietoisuuden. Lisäksi pyrittiin selvittämään kokevatko opettajat, että kielitietoisuus ... -
Multilingualism in (Foreign) Language Teaching and Learning
Pitkänen-Huhta, Anne (Routledge, 2019)I am an applied linguist who considers language learning to be a socially constructed practice. In fact, I would rather talk about applied language studies than applied linguistics, as I understand this area of inquiry to ... -
”Englanti jyrää” : kieltenopettajien keinoja ja ehdotuksia kielivalintojen monipuolistamiseksi
Veivo, Outi; Pollari, Pirjo; Toomar, Jaana; Mäntylä, Katja (Helsingin yliopisto, 2021)Suomen kouluissa opiskellaan yhä vähemmän ja yhä harvempia vieraita kieliä. Valinnaisten kielten opiskelun suosio on laskenut, ja kielitaito on vaarassa jäädä pelkän englannin varaan. Erilaisia toimenpiteitä, kuten kielen ... -
Kielitaito pelastaa zombeilta
Suur-Askola, Laura-Maija; Hämäläinen, Heli (Suomen kieltenopettajien liitto, 2022)Jyväskylän yliopiston Kielikampuksen virtuaalisen pakopelin pulmatehtävät antavat maisitaisia maailman kielistä lukiolaisille ja aikuisille. Peli on vapaasti pelattavissa esimerkiksi kielten oppitunneilla tai itsenäisesti kotona. -
Towards multilingual competence : examining beliefs and agency in first year university students’ language learner biographies
Pirhonen, Hillamaria (Routledge, 2022)As working life across the world is increasingly multilingual, multicultural and multidisciplinary, higher education language teaching is faced with a challenge of how to prepare students for it. Many universities have ...