Kielitietoisuutta luokkaan : kielitietoisuus hyödyttää ja syventää kielen oppimista

Abstract
Kielitietoisuus on termi, joka tulee kieltenopettajalle vastaan monessa yhteydessä. Vaikka se ei ole uusi asia vaan kieltenopetuksen arkipäivää, terminä se tarjoaa kuitenkin hyvän tarkastelukulman opetuksen käytänteisiin ja painopistealueisiin. Tässä jutussa nostan esiin joitakin mahdollisia avainkäsitteitä, jotka auttavat opettajaa tarkastelemaan omaa opetustaan kielitietoisuuden näkökulmasta. Tarjoan myös joitakin käytännön esimerkkejä kielitietoisista käytänteistä ja harjoitteista.
Main Author
Format
Articles Magazine article
Published
2021
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Suomen kieltenopettajien liitto ry
Original source
https://issuu.com/sukol/docs/tempus621/s/14041007
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202207183908Use this for linking
Review status
Non-peer reviewed
ISSN
0355-8053
Language
Finnish
Published in
Tempus
Citation
License
In CopyrightOpen Access
Copyright© 2021 Suomen kieltenopettajien liitto ry

Share