Digimaterialismi : virtuaalisten hyödykkeiden kulutusmotiivit
Mangeloja, E., & Auvinen, T. (2022). Digimaterialismi : virtuaalisten hyödykkeiden kulutusmotiivit. Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, 27(1), 29-38. http://ejbo.jyu.fi/pdf/ejbo_vol27_no1_pages_29-38.pdf
Date
2022Discipline
Päätöksentekoa tukeva taloustiede ja talouden kilpailukyky (painoala)Responsible Management, Leardership, Digitalization & StrategyJyväskylä International Macro & FinanceTaloustiedeJohtaminenKestävä liiketoiminta ja talous (painoala)Policy-Relevant Economics and Competitiveness of Economy (focus area)Responsible Management, Leardership, Digitalization & StrategyJyväskylä International Macro & FinanceEconomicsManagement and LeadershipSustainable Business and Economy (focus area)Copyright
© Business and Organization Ethics Network (BON), 2022
Purchasing motives form a well-analyzed field within the academic scrutiny of marketing and economics. Consumption occurs if purchasing a product provides value for customers. Nowadays an increasing number of commodities exchanged in the market are digital and virtual in nature. Number of people playing online video games continues to grow rapidly around the globe. Fortnite is a free-to-play video game, but players can buy various virtual items, so called “skins”, inside the game. Interestingly, those skins are purely nonfunctional items, which provide no competitive advantage for players. Nevertheless, those items are very popular and game companies generate significant revenues through sales. In our sample of active Finnish Fortnite players, the average amount of money paid for skins was over 100 euros. We analyze different motives for buying virtual non-functional skins by using tri-dimensional motivation segmentation. We find that all traditional consumption motives, hedonic, social and utilitarian are also significant drivers amongst the Finnish Fortnite players. Interestingly, we also found some signs of charitable causes as active players like to reciprocate value to the game developers.
...


Publisher
Jyväskylän yliopistoISSN Search the Publication Forum
1239-2685Keywords
Original source
http://ejbo.jyu.fi/pdf/ejbo_vol27_no1_pages_29-38.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/148811087
Metadata
Show full item recordCollections
- EJBO : 2022, Vol. 27, No. 1 [6]
- Kauppakorkeakoulu [1115]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Secondary school students' views of video games' effect on language learning
Autio, Petri (2018)Videopelien pelaaminen on yksi merkittävimmistä ajanviettotavoista ikään tai sukupuoleen katsomatta. Pelaamisen kasvu on ollut räjähdysmäistä ja sen yleisyys kasvaa jatkuvasti edelleen. Kokonaisvaltainen kielenoppiminen ... -
An analysis of commercial video game Animal Crossing: New Horizons' potential as a platform for learning English as a foreign language (EFL) in an extramural context
Parkatti, Panu (2021)Videopeleistä on muodostunut monelle mieluisa tapa viettää vapaa-aikaa ja niiden mahdollista hyötyä kielenoppimisen perspektiivistä on tutkittu laajalti sekä kielenopetuskontekstissa että informaalisti. Tutkimukseni pyrkii ... -
Virtuaalihyödykkeiden vaikutukset pelien käyttäjätyytyväisyyteen
Tonteri, Tomi (2018)Virtuaalihyödykkeitä myydään yhä useammissa peleissä ja niiden käyttö peimarkkinoilla pelien kaupallistamiseen on lisääntynyt jatkuvasti. Tässä kandidaatin tutkielmassa on tutkittu pelinsisäisten virtuaalishyödykkeiden ... -
Video games and language learning : a match made in heaven? : the effects of video games in learning English in a Finnish context
Haapsaari, Mari (2021)Videopelien suosion räjähdysmäinen kasvu kaksituhattaluvulta alkaen on saanut tutkijat kiinnostumaan niiden vaikutuksista oppimiseen. Ne ovat herättäneet erityistä kiinnostusta kielten oppimisen saralla, sillä ne sisältävät ... -
Pelaamisen vaikutukset ikäihmisiin
Kontkanen, Joonas (2019)Ikäihmisten määrä on kasvanut viime vuosikymmenten aikana ja tulee kasvamaan tulevaisuudessa valtavasti. Ihmisten vanhentuessa kognitiotaidot heikkenevät, joten on tärkeää löytää keinoja, joiden avulla rappeutumista voidaan ...