Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorValleala, Ulla Maija
dc.contributor.authorKaltiala, Iiris
dc.date.accessioned2022-06-09T07:27:29Z
dc.date.available2022-06-09T07:27:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81578
dc.description.abstractTutkimuksen tarkoituksena oli selvittää alakouluopettajien näkemyksiä ja kokemuksia kasvatuskumppanuudesta sekä koulun kasvatustavoitteista. Tutkimuksen avulla pyritään selvittämään mitkä asiat vaikuttavat kasvatuskumppanuuteen, ja millaisia asioita alakouluopettajat tuovat esiin koulun kasvatustavoitteista. Tutkimuksen aiheet ovat ajankohtaiset, sillä opettajan työssä tapahtunut kasvatuksellinen muutos saattaa vaikuttaa siihen, mitä opettajat ajattelevat kasvatuskumppanuudesta sekä koulun kasvatustavoitteista. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisesti käyttämällä puolistrukturoitua teemahaastattelua. Tutkimuksen näyte koostui seitsemästä alakoululla työskentelevästä opettajasta ja heiltä kerätty aineisto analysoitiin sisällönanalyysin avulla. Tulosten mukaan opettajat suhtautuvat kasvatuskumppanuuteen liittyviin asioihin pääosin positiivisesti sekä ovat kiinnostuneita toteuttamaan kodin ja koulun välistä kasvatuskumppanuutta, vaikkakin siihen välillä liittyy haasteita. Koulun kasvatustavoitteisiin liittyvien tulosten mukaan opettajat painottavat selvästi sosiaalisia taitoja muiden kasvatustavoitteiden yli. Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan todeta, että opettajien mielestä kodin ja koulun välinen kasvatuskumppanuus pääsääntöisesti toimii ja he ovat aidosti kiinnostuneet opettajan työhön liittyvästä kasvatustehtävästä.fi
dc.format.extent69
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.otherkasvatuskumppanuus
dc.subject.otherhuoltajien osallisuus
dc.titleKasvatustyötä opettajan silmin : opettajien näkemyksiä kasvatuskumppanuudesta sekä koulun kasvatustavoitteista
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202206093191
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Education and Psychologyen
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineLuokanopettajakoulutusfi
dc.contributor.oppiaineTeacher Educationen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi103
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysokasvatusyhteistyö
dc.subject.ysokasvatus
dc.subject.ysokasvatustavoitteet
dc.subject.ysokoulut
dc.subject.ysokoti
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot