Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorHöylä, Helena
dc.contributor.authorRuotsalainen, Janne
dc.date.accessioned2022-06-06T09:12:15Z
dc.date.available2022-06-06T09:12:15Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/81492
dc.description.abstractÄäntämisen opettaminen on tehtävä, jonka useimmat englantia vieraana kielenä opettavat opettajat kohtaavat jossakin vaiheessa uraansa. Vaikka ääntäminen nähdään tärkeänä asiana kielenoppimisessa, monet opettajat voivat olla epävarmoja ääntämisen opettamisen suhteen. Englannin asema lingua francana on tuonut myös uusia haasteita englannin opettajille ääntämisen suhteen. Tämän tutkielman tavoitteena oli selvittää englannin aineenopettajaopiskelijoiden näkemyksiä englannin ääntämisen opettamisesta ja oppimisesta ja selvittää onko kolmannen vuoden ja viidennen vuoden opettajaopiskelijoiden näkemyksillä eroavaisuuksia. Tutkimus toteutettiin haastattelemalla englannin kolmannen ja viidennen vuoden englannin aineenopettajaopiskelijoita. Kiinnostuksen kohteina tutkimuksessa olivat erityisesti opiskelijoiden ajatukset englannin ääntämisen opettamisesta ja oppimisesta sekä heidän henkilökohtaiset kokemuksensa. Tutkimus osoitti, että englannin opettajaopiskelijat pitävät ääntämistä tärkeänä asiana. Kolmannen vuoden ja viidennen vuoden opiskelijat olivat varsin yksimielisiä. Ymmärrettävyys oli molempien ryhmien mielestä tärkeä tavoite ääntämisen opettamisessa ja motivaatio ja mallit ovat tärkeitä asioita, jotka mahdollistavat ääntämisen oppimisen. Muutamia eroja kuitenkin löytyi. Kolmannen vuoden opiskelijat olivat tyytyväisempiä omaan ääntämiseensä kuin viidennen vuoden opiskelijat. Viidennen vuoden opiskelijat kertoivat painottavansa ääntämisen opettamista omassa opetuksessaan, kun taas kolmannen vuoden opiskelijat eivät maininneet painottavansa ääntämisen opettamista ollenkaan. Vaikka molemmat ryhmät raportoivat tuntevansa epävarmuutta ääntämisen opettamisen suhteen, viidennen vuoden opiskelijat kertoivat tuntevansa kuitenkin jonkin verran itsevarmuutta.fi
dc.format.extent27
dc.language.isoen
dc.titleFinnish teacher trainees’ thoughts and perceptions of teaching and learning EFL pronunciation
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202206063109
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysoääntäminen
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysolearning
dc.subject.ysopronunciation
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysoteaching and instruction


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot