Learner at the heart of curriculum : Theoretical analysis of core curriculum in Finland
Valli, P. (2021). Learner at the heart of curriculum : Theoretical analysis of core curriculum in Finland. European journal of curriculum studies, 7, 46-66. http://pages.ie.uminho.pt/ejcs/index.php/ejcs/article/view/232
Julkaistu sarjassa
European journal of curriculum studiesTekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© 2022 the Authors
The curriculum is seen as a key steering document for teaching and learning. In Finland, its latest reform from 2014 highlights the importance of pupil’s learning rather than teaching. This article describes the learner-centered approach of the Finnish National Core Curriculum for Basic Education. The theoretical frame of reference for the study is the points of focus in the curriculum’s conception of learning and the definition of learner-centered approach based on them. The curriculum is examined from the perspective of learner-centered approach in the learning process. The research is a qualitative content analysis, which resulted in definitions of learner-centered approach and a description of the learner's role in the curriculum text. The results defined learner-centered approach into three main concepts: individuality, manageability, and participation. I conclude that, although the curriculum is based on learner-centered pedagogy, a shared discussion of the school community and teachers’ understanding of learner-centered approach is necessary for the successful implementation of the curriculum.
...
ISSN Hae Julkaisufoorumista
2182-7168Asiasanat
Alkuperäislähde
http://pages.ie.uminho.pt/ejcs/index.php/ejcs/article/view/232Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/144231168
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Teachers' beliefs about learning and language as reflected in their views of teaching materials for Content and Language Integrated Learning (CLIL)
Bovellan, Eveliina (University of Jyväskylä, 2014) -
Osallistava sävellytysmenetelmä musiikinopetukseen : peruskoulun opetussuunnitelman 2014 tavoitteita ja oppimisen ydinmetaforia toteuttamassa
Huttunen, Taina (University of Jyväskylä, 2017)In my case study, I used two composing tasks to examine how the inclusive composing method (OSM) I have developed promotes the achievement of the aims of the new core curriculum for basic education 2014 and realises ... -
Oppiennätyksistä opetussuunnitelman perusteisiin : lukion kemian kansallisen opetussuunnitelman kehittyminen Suomessa vuosina 1918-2016
Vaskuri, Juhani (University of Jyväskylä, 2017)Kemiasta tuli itsenäinen oppiaine vuonna 1918. Lukion lukusuunnitelmaan kemia tuli vasta vuodesta 1941. Aina 1980-luvun puoleen väliin saakka opetussuunnitelmat olivat valtakunnanhallinnon antamia. Vuodesta 1985 lähtien ... -
Collaborative knowledge construction in authentic school contexts
Arvaja, Maarit (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2005) -
"It's not enough to know the theory if you can't play the instrument" : English teacher students' views on teaching English in Finland
Oksanen, Salla (2017)Tämän pro gradu –tutkielman tarkoituksena on tarkastella englannin opettajaopiskelijoiden näkemyksiä englannin opettamisen tapoja ja tavoitteita. Kielen opettamista säädetään ja määritellään kansallisissa opetussuunnitelmissa, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.