Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTergujeff, Elina
dc.contributor.authorJokinen, Salla
dc.date.accessioned2022-05-06T05:38:21Z
dc.date.available2022-05-06T05:38:21Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80912
dc.description.abstractKuunteleminen on kielitaidon olennaisin osa-alue, ja esimerkiksi ensimmäinen taito, jonka lapsi kehittää oppiessaan ensikieltään (esim. Thanajaro 2000). Kuuntelemisen taitoon perustuu myös suuri osa mitä tahansa oppimisprosessia. Autenttisilla opetusmateriaaleilla on todettu olevan selkeitä positiivisia vaikutuksia oppijoiden kuullun ymmärtämisen kehitykseen vieraissa kielissä: Autenttiset materiaalit ovat keinotekoisia motivoivampia ja antavat oppijoille enemmän itsevarmuutta kielen käyttötilanteissa koulun ulkopuolella. Tässä tutkimuksessa viittaan autenttisilla materiaaleilla materiaaleihin, jotka on luotu koulun ulkopuolisessa ympäristössä aidoissa viestintätilanteissa. Tutkielmassani pyrin selvittämään suomalaisten englanninopettajien näkemyksiä autenttisten kuullun ymmärtämisen materiaalien tärkeydestä, miksi ne koetaan tärkeäksi ja syitä, jotka ohjaavat materiaalien valintaa. Selvitän myös, miten kuullun ymmärtämisen materiaaleja voisi heidän mielestään kehittää enemmän oikeaa elämää vastaaviksi tai helpommin saavutettaviksi. Tulosten perusteella ajan puute vaikuttaa olevan pääasiallinen syy niille, jotka eivät käytä oppikirjojen ulkopuolisia materiaaleja kuullunymmärtämisen opetuksessa. Peruskoulussa autenttiset materiaalit ovat myös suurelle osalla oppijoista liian vaikeita, minkä takia myös keinotekoisia, helpommin kuunneltavia materiaaleja on hyvä olla mukana. Tulevaisuuden tutkimukset voisivat keskittyä materiaalien helpompaan saatavuuteen opettajien ajan säästämiseksi, esimerkiksi liittämällä niitä suoraan oppikirjojen materiaaleihin tai kokoamalla yhteiseen materiaalipankkiin.fi
dc.format.extent26
dc.language.isoen
dc.subject.otherEFL
dc.subject.otherteaching materials
dc.title”Hei, ymmärrän tän jenkin tekemän videon!” : a study on Finnish EFL teachers’ views on using authentic materials when teaching listening comprehension
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202205062565
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysokuullun ymmärtäminen
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysoautenttisuus
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysolistening comprehension
dc.subject.ysoEnglish language
dc.subject.ysoteaching and instruction
dc.subject.ysoteachers
dc.subject.ysoauthenticity
dc.subject.ysostudy material
dc.subject.ysolanguage learning


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot