Contemporary perspectives on research about emotions in language teaching
Ferreira Barcelos, A. M., Camargo Aragão, R., Ruohotie-Lyhty, M., & da S. Colombo Gomes, G. (2022). Contemporary perspectives on research about emotions in language teaching. Revista Brasileira de Lingüística Aplicada, 22(1), 1-16. https://doi.org/10.1590/1984-6398202221654
Julkaistu sarjassa
Revista Brasileira de Lingüística AplicadaTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© Authors, 2022
Julkaisija
Editora da Universidade Federal de Minas GeraisISSN Hae Julkaisufoorumista
1676-0786Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/119009946
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Marginalisation: non-dominant language learning and teaching from a comparative perspective
Brown, Kara D.; Laihonen, Petteri (Informa UK Limited, 2023)This article interrogates the meaning of marginalisation by comparing two non-dominant language communities in Europe, and in particular their language education and teachers. An interdisciplinary exploration of the ... -
How Covid-19 Intruded and Improved My Applied LESLLA Research in Progress : Reflections on Research-Design and Research Ethics of an Empirical Serious Game Study on L2 Literacy Support of Adult Migrants in Finland
Malessa, Eva (Literacy Education and Second Language Learning for Adults, 2023)In this paper, I am reporting on the impact the Covid-19 pandemic had on my ongoing doctoral study. Due to the disruptive effects of the pandemic in 2020, it was not possible to carry out planned field-testing with adult ... -
”Englanti jyrää” : kieltenopettajien keinoja ja ehdotuksia kielivalintojen monipuolistamiseksi
Veivo, Outi; Pollari, Pirjo; Toomar, Jaana; Mäntylä, Katja (Helsingin yliopisto, 2021)Suomen kouluissa opiskellaan yhä vähemmän ja yhä harvempia vieraita kieliä. Valinnaisten kielten opiskelun suosio on laskenut, ja kielitaito on vaarassa jäädä pelkän englannin varaan. Erilaisia toimenpiteitä, kuten kielen ... -
Learning Grammar for Social Action : Implications for Research and Language Teaching
Piirainen-Marsh, Arja; Lilja, Niina (Wiley, 2022) -
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.