Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLeppäniemi, Matti
dc.contributor.authorWessman, Sami
dc.date.accessioned2022-04-22T04:32:08Z
dc.date.available2022-04-22T04:32:08Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/80670
dc.description.abstractSisältömarkkinointi on ollut jo useamman vuoden ajan suosittu markkinoinnin ja inbound-markkinoinnin keino yrityksille. Sisältömarkkinoinnilla pyritään lähtökohtaisesti sitouttamaan kohderyhmän edustajat yritykseen heitä kiinnostavan ja heidän informatiivisia tarpeita vastaavan sisällön avulla. Oikein toteutettuna sisältömarkkinointi mahdollistaakin yrityksen liiketoiminnallisten tavoitteiden saavuttamisen. Sisältömarkkinointi kokonaisuutena on kuitenkin vielä melko tuntematon, mikä tarkoittaa sitä, että sisältömarkkinoinnin merkitystä osana liiketoimintaa ei välttämättä ymmärretä tai osata hyödyntää yrityksissä. Tästä syystä tässä tutkimuksessa tutkitaan sitä, millaisia tavoitteita sisältömarkkinoinnille asetetaan ja miten näihin tavoitteisiin pääsyä mitataan. Tutkimuksessa hahmotetaan tavoitteiden ja mittaamisen taustalla olevaa sisältömarkkinoinnin kokonaisuutta, sillä se auttaa ymmärtämään tavoitteiden saavuttamisen ja mittaamisen taustatekijöitä. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Aineiston kerääminen toteutettiin haastattelemalla sisältömarkkinointia työkseen tekeviä ihmisiä. Tutkimustulosten perusteella sisältömarkkinoinnin tavoitteet ovat aina yrityskohtaisia ja tavoitteiden tulisi vastata yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita. Tavoitteiden täyttymiseksi yrityksissä tulisi myös asettaa pienempiä sisältömarkkinoinnin kokonaisuuden eri osa-alueita vastaavia välitavoitteita. Sisältömarkkinoinnin mittarit tulisi yrityksissä asettaa vastaamaan näitä määriteltyjä tavoitteita ja mittaamisessa tulisi keskittyä siihen, että mitataan niin kokonaisuutta kuin pienempienkin osa-alueiden onnistumista. Tutkimuksen tulokset olivat linjassa aiheesta tehdyn aiemman tutkimuksen kanssa, mutta sen lisäksi tuloksissa ilmeni uusia näkökulmia tavoitteiden asettamiseen ja mittaamiseen.fi
dc.format.extent68
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.subject.othersisältömarkkinointi
dc.subject.otherinbound-markkinointi
dc.subject.othermarkkinoinnin mittaaminen
dc.titleSisältömarkkinoinnin tavoitteet ja mittaaminen
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202204222349
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaKauppakorkeakoulufi
dc.contributor.tiedekuntaSchool of Business and Economicsen
dc.contributor.laitosTaloustieteetfi
dc.contributor.laitosBusiness and Economicsen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineMarkkinointifi
dc.contributor.oppiaineMarketingen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi20423
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysomittaus
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi
dc.subject.ysotavoitteet
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot