Vaativaa tukea tutkimusperustaisesti : TUVET-hankkeesta tukea opettajille ja opettajaksi opiskeleville
Kärnä, E., Poikola, M., Mannerkoski, M., Iisakka, R., Kontu, E., Koski, J., Laamanen, P., Ojala, T., Peltomäki, S., Pesonen, H., Pirttimaa, R., Rautiainen, V., Rönkkö, E., Talja, E., & Äikäs, A. (2021). Vaativaa tukea tutkimusperustaisesti : TUVET-hankkeesta tukea opettajille ja opettajaksi opiskeleville. Itä-Suomen yliopisto. https://www.tuvet.fi/wp-content/uploads/sites/23/2022/01/TUVET-Raportti_arkisto.pdf
Tekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© TUVET-hanke, 2021
Julkaisija
Itä-Suomen yliopistoISBN
978-952-61-4433-7Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.tuvet.fi/wp-content/uploads/sites/23/2022/01/TUVET-Raportti_arkisto.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/104537592
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Elektroniset kirjat [556]
Rahoittaja(t)
Opetus- ja kulttuuriministeriöRahoitusohjelmat(t)
MuutLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
”He nyt tarttee enemmän tukea, muttei se tarkoita, etteikö vois omassa elämässä suoriutua” : toimintakyvyn merkitys vaativan erityisen tuen oppilaan nivelvaiheen ohjaukselle
Niemeläinen, Tarja (2020)Tutkimuksessa tarkasteltiin vaativan erityisen tuen oppilaiden oppilaanohjausta ja toimintakyvyn merkitystä ohjaukselle perusopetuksen ja toisen asteen nivelvaiheessa. Tutkimuksella tuettiin Vetovoimala -hankkeen (2018-2020) ... -
Opas ohjattua opetusharjoittelua ohjaavalle opettajalle
Mouhu, Heidi; Kurttila, Pasi (Jyväskylän yliopisto; eNorssi - Opettajankouluttajien yhteistyöverkosto, 2023)Yliopistojen harjoittelukoulut, Norssit, ovat opettajankoulutuksen ytimessä, sillä niissä toteutuvat ohjatut opetusharjoittelut mahdollistavat opettajaksi opiskeleville opettajan työn harjoittelemisen autenttisessa ... -
Supervisory discussions during the early childhood education and care student teacher practicum period : the cultural scripts, phases and discourses
Chydenius, Heidi; Ukkonen-Mikkola, Tuulikki; Fonsén, Elina (Routledge, 2023)Practicum periods are an essential part of early childhood education and care (ECEC) teacher training. To support a student’s learning, they need supervision by an expert ECEC teacher to process and analyse information, ... -
The challenge for school-based teacher educators : establishing teaching and supervision goals
Salo, Age; Uibu, Krista; Ugaste, Aino; Rasku-Puttonen, Helena (Taylor & Francis, 2019)School-based teacher educators (SBTEs) should be able to set goals in two roles – as a teacher and as a supervisor of student teachers. The purpose of the study was to investigate school-based teacher educators’ teaching ... -
Monialaisen ohjauksen rakentuminen ohjaustilanteissa : onko monialainen ohjaus monialaista?
Lilja, Taru; Pukkila, Päivi; Helander, Jaakko (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2021)Monialaisia ohjauspalveluita perustellaan niiden myönteisillä vaikutuksilla asiakkaisiin, työntekijöihin ja mukana oleviin palveluntuottajiin, mutta monialaista ohjausta koskeva empiirinen ja teoreettinen tutkimusnäyttö ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.