Ulkomainen nimi vaikeuttaa pääsyä urheiluseuraan
Hasanen, E. (2022). Ulkomainen nimi vaikeuttaa pääsyä urheiluseuraan. Liikunta ja tiede, 59(1), 33.
Julkaistu sarjassa
Liikunta ja tiedeTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 Liikuntatieteellinen seura
Julkaisija
Liikuntatieteellinen seuraISSN Hae Julkaisufoorumista
0358-7010Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/104272959
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Liikuntatieteiden tiedekunta [3139]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Teachers’ beliefs and characteristics predictive of their willingness to cultivate a safe, ethnically inclusive school environment
Khanolainen, Daria; Nesterova, Yulia; Semenova, Elena; Fatkhulova, Elvira; Trach, Jessica (Elsevier, 2024)This study fills an important gap in our understanding of how teachers’ beliefs and characteristics influence their willingness to engage in classroom practices that promote ethnic inclusivity and prevent ethnicity-based ... -
"Manne takaraivossa" : ennakkoluulot ja syrjintä suomalaisten romaniyrittäjien kokemana : fenomenografinen tutkimus
Anttonen, Ritva (Jyväskylän yliopisto, 2009)The purpose of my research is to describe and to understand the prejudices and discrimination faced by the Finnish Roma entrepreneurs in the business activities. The research aims to answer the main question: What are the ... -
Introduction
Clarke, Kris; Lee-Oliver, Leece; Ranta-Tyrkkö, Satu (Policy Press, 2024)This introduction to the edited volume, Decolonising Social Work in Finland: Racialisation and Practices of Care, coalesces a transnational community of social workers, educators, advocates and scholars to identify the ... -
Urheiluvalmentajien näkemyksiä tasa-arvon ja turvallisuuden edistämisestä urheiluseuroissa
Korhonen, Terho (2019)Urheilu on kansainvälisesti julistettu perusoikeus. Urheilu ei kuitenkaan ole syrjinnästä ja häirinnästä vapaa toimintakenttä. Tämä näkyy erityisesti naisten sekä sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen urheilukokemuksissa. ... -
Enhancing social justice? : Experimenting with social media in preservice teacher education at Makerere University in Uganda
Sebbowa, Dorothy Kyagaba; Kontinen, Tiina (Routledge, 2024)This chapter investigates the use of social media as educational tools that can enhance social justice. Rather than focusing on learning, the chapter asks how local social innovation – a new practice of using wikis as a ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.