Suomi ja viro oppijan mielessä : näkökulmia taivutusmuotojen prosessointiin
Abstract
Kielenoppijan äidinkielen eli lähdekielen (L1) ja opittavan kielen eli kohdekielen (L2) rakenteita ja sanastoa vertaillaan usein toisiinsa, koska havaittujen erojen ja yhtäläisyyksien oletetaan olevan jossakin suhteessa kielenoppimisen kulkuun ja oppijoiden kielellisiin tuotoksiin. Oletus perustuu käytännön kokemuksiin, mutta enenevästi myös tutkimustietoon (ks. erityisesti Kaivapalu 2005). Lähde- ja kohdekielen suhteen olemuksen tutkimuksellinen määritteleminen on kuitenkin haastavampi ja mutkikkaampi tehtävä kuin pelkkä kielten ja oppijoiden puheen ja kirjoituksen vertailu.
Main Authors
Format
Books
Book part
Published
2006
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Jyväskylän yliopisto
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202202021366Use this for linking
Parent publication ISBN
951-39-2450-5
Review status
Peer reviewed
ISSN
1459-4323
DOI
https://doi.org/10.5128/LV17.03
Language
Finnish
Published in
Jyväskylä studies in humanities
Is part of publication
Lähivertailuja 17
Citation
- Martin, M. (2006). Suomi ja viro oppijan mielessä : näkökulmia taivutusmuotojen prosessointiin. In A. Kaivapalu, & K. Pruuli (Eds.), Lähivertailuja 17 (pp. 43-60). Jyväskylän yliopisto. Jyväskylä studies in humanities, 53. https://doi.org/10.5128/LV17.03
Copyright© 2015 Maisa Martin