Lohkoketjuteknologia kilpailuedun luojana - resurssiperusteinen näkemys
Kestävän kilpailuedun synnyttäminen on yrityksen menestymisen ja
talouskasvun kannalta tärkeää. Lohkoketjuteknologia on viimeisen kymmenen
vuoden ajan nauttinut suurta huomiota ja sen on ennustettu mullistavan
liiketoimintaa usealla eri toimialalla ja luovan täysin uudenlaisia
liiketoimintamalleja. Yksikään yritys ei ole kuitenkaan vielä tähän mennessä
kyennyt nousemaan toimialansa johtoasemaan lohkoketjuteknologiayritykseksi
profiloituneena. Tämä tutkimus tarkastelee lohkoketjuteknologian olemusta
resurssiperusteisen näkemyksen (resource based view) kontekstissa ja pyrkii
selvittämään, voiko lohkoketjuteknologia luoda kestävää kilpailuetua
yritykselle.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sustainability Strategy and Competitive Advantage : Case Study from the Construction Industry
Vilhomaa, Iris (2021)Lately, it has become more and more common for companies to be involved in finding solutions and implementing practices to concerning global public goods, such as pollution and climate change (Kaul et al. 1999, 2003). As ... -
Lohkoketjuteknologian haasteet
Soininen, Olli (2020)Lohkoketjuteknologia on herättänyt ympärilleen suurta hehkutusta. Teknologia on ilmiönä uusi ja sen on sanottu olevan suurin juttu sitten internetin. Julkisuuteen lohkoketjuteknologia on noussut enimmäkseen kryptovaluuttojen, ... -
Lohkoketjuteknologian haasteet
Seppänen, Johannes (2021)Lohkoketjuteknologiaa on kuvattu maailmaa mullistavaksi teknologiaksi, uuden sukupolven internetiksi ja muilla ylentävillä tavoilla. On kuitenkin selvää, että näinkin uudella teknologialla on hehkutuksesta huolimatta ... -
Lohkoketjuteknologia yleiskäyttöisenä teknologiana ja sen sovellutukset
Sanmark, Niklas (2019)Tämä työ on kirjallisuuteen pohjautuva arvio siitä, onko lohkoketjuteknologialla riittävästi piirteitä, joilla se voidaan tunnistaa yleiskäyttöiseksi teknologiaksi. Ensiksi määritellään käsite yleiskäyttöinen teknologia ... -
Haasteet markkinoinnin tarkoituksiin kerättävän henkilödatan hallinnoinnissa
Lehto, Emmi (2022)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on kartoittaa kuluttajien asenteita henkilökohtaisen datan hallinnointiin liittyen – erityisesti markkinoinnin konseptissa. Pyrkimyksenä on tuoda lisää tietoa kuluttajien kokemista ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.