Accounting in Identity Regulation : Producing the Appropriate Worker
Vaivio, J., Järvenpää, M., & Rautiainen, A. (2021). Accounting in Identity Regulation : Producing the Appropriate Worker. European Accounting Review, Early online. https://doi.org/10.1080/09638180.2021.1997780
Published in
European Accounting ReviewDate
2021Discipline
Accounting ChangeKestävä liiketoiminta ja talous (painoala)LaskentatoimiResponsible Management, Learning, Digitalization & StrategyDigitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Basic or discovery scholarshipAccounting ChangeSustainable Business and Economy (focus area)AccountingResponsible Management, Learning, Digitalization & StrategyDigital Business and Economy (focus area)Basic or discovery scholarshipCopyright
© 2021 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group
It is acknowledged that identity regulation in organizations relies on discursive resources. This study moves beyond discourse – illustrating how discourse and accounting measurements are mobilized together in revising identity. Measurement produces persistence, clarity, transparency and comparability, as well as direction: Accounting’s quantitative knowledge ‘amplifies’ discourse. We explain the Great Alliance between words and numbers in a case study addressing events in an organization’s transformation. This extends our understanding of what takes place on the interface between identity and accounting.
Publisher
RoutledgeISSN Search the Publication Forum
0963-8180Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101943772
Metadata
Show full item recordCollections
- Kauppakorkeakoulu [1087]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
The use of digital analytics for measuring and optimizing digital marketing performance
Järvinen, Joel (University of Jyväskylä, 2016)Demonstrating the monetary outcomes of marketing is no longer considered a virtue but a necessity by the top management. Marketers are increasingly held accountable for their actions, yet most marketers struggle in their ... -
Performing identity online : gamer identity, gender and ideological discourse
Rissanen, Niko (2019)Tämän tutkielman tarkoitus on tutkia identiteetin rakentamista vuorovaikutuksessa videopeliaiheisella keskustelufoorumilla käyttäen työkaluna tietokonevälitteistä diskurssianalyysia. Analyysi keskittyy erityisesti ... -
Ulkoistetut Controller-palvelut pandemian aikaisessa toimintaympäristössä
Simola, Jere (2022)Tässä tutkielmassa syvennytään ulkoistetun controllerin toimenkuvaan ja sen muutokseen Covid-19-pandemian aikaisessa toimintaympäristössä pk-yritysten osalta. Tutkielman empiirinen aineisto koostuu seitsemästä ulkoisen ... -
Taloushallinnon tehtävien keskittäminen jaettuun palvelukeskukseen ja laskentatoimen ammattilaisen työnkuvan muutos
Vaajoensuu, Oona (2022)Yleensä yritykset pyrkivät jatkuvasti etsimään keinoja toimintansa tehostamiseksi. Useat monikansalliset yritykset ovat ottaneet käyttöön jaettuja palvelu- keskuksia, joiden tavoitteena on tehostaa liiketoimintaprosesseja, ... -
Employee Age and Company Performance : An Integrated Model of Aging and Human Resource Management Practices
von Bonsdorff, Monika; Zhou, Le; Wang, Mo; Vanhala, Sinikka; von Bonsdorff, Mikaela; Rantanen, Taina (Sage Publications, Inc.; Southern Management Association, 2018)This study investigated the relationships among company average age, company work ability, and company performance by examining (a) the effects of employee average use of selection, optimization, and compensation (SOC) ...