Accounting in Identity Regulation : Producing the Appropriate Worker
Vaivio, J., Järvenpää, M., & Rautiainen, A. (2023). Accounting in Identity Regulation : Producing the Appropriate Worker. European Accounting Review, 32(3), 693-716. https://doi.org/10.1080/09638180.2021.1997780
Julkaistu sarjassa
European Accounting ReviewPäivämäärä
2023Oppiaine
Accounting ChangeKestävä liiketoiminta ja talous (painoala)LaskentatoimiResponsible Management, Learning, Digitalization & StrategyDigitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Basic or discovery scholarshipAccounting ChangeSustainable Business and Economy (focus area)AccountingResponsible Management, Learning, Digitalization & StrategyDigital Business and Economy (focus area)Basic or discovery scholarshipTekijänoikeudet
© 2021 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group
It is acknowledged that identity regulation in organizations relies on discursive resources. This study moves beyond discourse – illustrating how discourse and accounting measurements are mobilized together in revising identity. Measurement produces persistence, clarity, transparency and comparability, as well as direction: Accounting’s quantitative knowledge ‘amplifies’ discourse. We explain the Great Alliance between words and numbers in a case study addressing events in an organization’s transformation. This extends our understanding of what takes place on the interface between identity and accounting.
Julkaisija
RoutledgeISSN Hae Julkaisufoorumista
0963-8180Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/101943772
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The use of digital analytics for measuring and optimizing digital marketing performance
Järvinen, Joel (University of Jyväskylä, 2016)Demonstrating the monetary outcomes of marketing is no longer considered a virtue but a necessity by the top management. Marketers are increasingly held accountable for their actions, yet most marketers struggle in their ... -
Ulkoistetut Controller-palvelut pandemian aikaisessa toimintaympäristössä
Simola, Jere (2022)Tässä tutkielmassa syvennytään ulkoistetun controllerin toimenkuvaan ja sen muutokseen Covid-19-pandemian aikaisessa toimintaympäristössä pk-yritysten osalta. Tutkielman empiirinen aineisto koostuu seitsemästä ulkoisen ... -
Performing identity online : gamer identity, gender and ideological discourse
Rissanen, Niko (2019)Tämän tutkielman tarkoitus on tutkia identiteetin rakentamista vuorovaikutuksessa videopeliaiheisella keskustelufoorumilla käyttäen työkaluna tietokonevälitteistä diskurssianalyysia. Analyysi keskittyy erityisesti ... -
Practitioner views of goodwill accounting under US GAAP
Saastamoinen, Jani; Djatej, Arsen; Pajunen, Kati; Gorton, M. David (Emerald, 2020)Purpose Accounting standards for goodwill may intensify the agency conflict. Since auditors evaluate intangible asset valuations, this study examines to what extent being an auditor (including Big 4 auditors) and being ... -
Taloushallinnon tehtävien keskittäminen jaettuun palvelukeskukseen ja laskentatoimen ammattilaisen työnkuvan muutos
Vaajoensuu, Oona (2022)Yleensä yritykset pyrkivät jatkuvasti etsimään keinoja toimintansa tehostamiseksi. Useat monikansalliset yritykset ovat ottaneet käyttöön jaettuja palvelu- keskuksia, joiden tavoitteena on tehostaa liiketoimintaprosesseja, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.