Huomioita ansaitsemisen ideologiasta
Elmgren, H. (2015). Huomioita ansaitsemisen ideologiasta. Tiede ja edistys, 40(2), 123-140. https://doi.org/10.51809/te.105185
Published in
Tiede ja edistysAuthors
Date
2015Copyright
© Elmgren, 2015
Publisher
TutkijaliittoISSN Search the Publication Forum
0356-3677Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/24807764
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Hindrances to recognition in Finnish music schools
Elmgren, Heidi (SAGE Publications, 2021)This article examines recognition relations between students and teachers in Finnish music schools. The research is based on written texts by music school students. The texts are analysed for difficulties in recognition ... -
Recognition and the Ideology of Merit
Elmgren, Heidi (Students and Faculty of the Graduate Programme in Social and Political Thought, University of Sussex, 2015) -
Uusliberalisaatio todellisuuden sosiaalisen rakentumisen näkökulmasta tarkasteltuna
Kataja, Miika (2016)Tämän käsitteellis-teoreettisen, aiempaan tutkimuskirjallisuuteen pohjautuvan tutkimuksen aiheena on uusliberalismi. Tehtävänä on tulkita hermeneuttisen tutkimusstrategian ja tiedonsosiologisen lähestymistavan avulla, ... -
Promoting neoliberal ideology in Finnish rural community development : the creation of new moral actors
Husu, Hanna-Mari; Kumpulainen, Kaisu (Routledge, 2019)Today’s political ambitions are based on the neoliberal aspiration to diminish the state’s role and responsibilities, and to transfer those responsibilities to local communities and individuals in ways that idealise those ... -
Näennäisyksilöllisyys ja tuotteistettu identiteetti : sosiaalisen median tarkastelua kulttuuriteollisuusteorian näkökulmasta
Hanhisalo, Timo (2022)Käsillä olevan tutkimuksen tarkoituksena on muodostaa käsitys Frankfurtin koulun piirissä kehitetystä kulttuuriteollisuusteoriasta ja etsiä tapoja, joilla sitä on mahdollista soveltaa sosiaalisen median tutkimiseen ilmiönä. ...