Transition from products to cybernized services

Abstract
Valmistavat yritykset pyrkivät enemmissä määrin erilaistua ja saavuttaa kestävää kilpailuetua palveluiden avulla. Teknologioiden rooli palveluissa kasvaa ja viimeaikaiset teknologiset kehitysaskeleet ovat mahdollistaneet kyberfyysisten järjestelmien yleistymisen. Uusi tutkimusaihe kybernisoidut palvelut, eli tuot-teiden, palveluiden ja kyberfyysisten järjestelmien (kehittyneet järjestelmät, jotka pystyvät aistimaan ja vaikuttamaan ympäristöönsä laskennallisten ja yhteydenpito kyvykkyyksien kautta) integroitu ratkaisu on enemmissä määrin tärkeä. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli saavuttaa parempi ymmärrys siihen, että miten yritykset voivat edetä kohti kybernisoituja palveluja ja mitä ne voivat saavuttaa näiden avulla. Tämä tutkimus tarkasteli palvelullistumisen (muutos tuotteesta tuotepalvelu järjestelmäksi) ja kyberfyysisten järjestelmien kirjallisuutta ja yhdisti nämä tapaustutkimukseen, jonka tavoitteena oli kerätä syvällistä tietoa kybernisoiduista palveluista. Tämä tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena yksittäistapaustutkimuksena ja empiirinen tieto kerättiin puolistrukturoitujen kvalitatiivisten haastatteluiden avulla. Tuloksina tapaustutkimus toi esiin erilaisia syitä muutokselle, erilaisia muutoksen aktiviteetteja ja erilaisia muutoksen tuloksia. Kirjallisuus tukee suurinta osaa näistä kybernisoitujen palveluiden erilaisista tekijöistä. Tämän tutkimuksen laajuus oli melko kattava. Siitä johtuen tämä tutkimus tarjosi yleisemmän katsauksen kybernisoiduista palveluista. Tämä tutkimus tuotti tietoa uudelle kybernisoitujen palveluiden kirjallisuudelle kuvaten muutosta tarkemmin ja tarjoten arvokkaita asiakasnäkökulmia erilaisiin kybernisoitujen palveluiden näkökohtiin.
Main Author
Format
Theses Master thesis
Published
2021
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202106173814Käytä tätä linkitykseen.
Language
English
License
In CopyrightOpen Access

Share