Show simple item record

dc.contributor.advisorSayers, Dave
dc.contributor.authorOhtonen, Juuso
dc.date.accessioned2021-06-15T10:10:41Z
dc.date.available2021-06-15T10:10:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/76559
dc.description.abstractSavukemainoksilla on ollut kiistelty maine koskien tupakoinnin vaaroihin liittyviä väittämiä ja niiden kommunikointia julkisuudessa sekä terveysviranomaisten että tupakkayhtiöiden omalta osalta. 2000-luvun vaihteessa paljastui laajempi savuketeollisuuden harjoittama harhaanjohtamisoperaatio koskien tupakointiin liityviä tietteellisiä faktoja. Tämä tutkimus pyrkii kartoittamaan operaation ja perinteisen mainonnan välistä yhteyttä, jota aiemmissa akateemisissa tutkimuksissa ei ole vielä kattavasti käsitelty. Diskurssitutkimus käsittelee kuvan ja tekstin välistä multimodaalista yhteyttä lehtimainoksissa, minkä motivaationa toimii savukemainoksien lisääntynyt visuaalisuus sekä kulttuurinen konteksi, joka koskee savukemainontaa länsimaissa rajoittavaa politiikkaa.fi
dc.description.abstractCigarette advertising has a controversial reputation due to the debate on health hazards associated to smoking and knowledge expressed by the scientific community and the cigarette industry itself. In the turn of 2000´s, there was exposed a large public obscuration strategy machined by the cigarette industry, concerning scientific claims about smoking. This study seeks to map the connection between the operation and traditional advertising which is not comprehensively covered in the previous academic research. The discourse analysis examines the multimodal relation of image and text in print advertisements, which is motivated by increased visuality in the commercial messages by the companies and a cultural context of the political debate concerning the restrictions of exposure of cigarette advertising in Western visual media.en
dc.format.extent31
dc.language.isoen
dc.subject.othervisual grammar
dc.titleThe Smoking Image : Persuasion in Western Cigarette Advertising
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202106153760
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysomultimodaalisuus
dc.subject.ysomainonta
dc.subject.ysomainokset
dc.subject.ysosavukkeet
dc.subject.ysodiskurssianalyysi
dc.subject.ysovisuaalinen kulttuuri
dc.subject.ysotupakkateollisuus
dc.subject.ysosemiotiikka
dc.subject.ysomultimodality
dc.subject.ysoadvertising
dc.subject.ysoadvertisements
dc.subject.ysocigarettes
dc.subject.ysodiscourse analysis
dc.subject.ysovisual culture
dc.subject.ysotobacco industry
dc.subject.ysosemiotics


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record