Paratiisi-VR : emootioiden rooli immersiivisen journalismin tuotantoprosessissa ja etiikassa
Tutkimuksessa kuvataan, kuinka emootiot ja afffektit vaikuttavat immersiivisen journalismin tuotantoprosessiin ja etiikkaan, ja kuinka sen eettinen pohja muodostuu ilman immersiivisen journalismin omaa spesifiä eettistä ohjestusta. Aineisto rajattiin koskemaan Yleisradion tuottamaa Paratiisi-VR -kokemusta. Tutkimuksen aineisto koostuu Paratiisi-VR -kokemuksesta ja sille annetuista arvosteluista Steam-jakelualustassa sekä kahdesta tutkimushaastattelusta.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
What is immersive journalism?
Gynnild, Astrid; Uskali, Turo; Jones, Sara; Sirkkunen, Esa (Routledge, 2020)Immersive technologies are opening gateways to virtual realities that might change journalism forever. In the virtual world, journalism balances on the edge between imaginary approaches to fact-based creation and extended ... -
Exploring the immersive journalism landscape
Sirkkunen, Esa; Vázquez-Herrero, Jorge; Uskali, Turo; Väätäjä, Heli (Routledge, 2020)Current drivers of 360-degree journalism have been mostly curious about the new medium, its possibilities, and are exploring business opportunities. The early adoption of such technology is often a matter of brand-building ... -
Augmented reality as news
Ikonen, Pasi; Uskali, Turo (Routledge, 2020)If you are building complex, expensive VR today for the limited number of people, who get VR headsets, and [are] willing to scratch up on their heads to have the experience, experimentation is great, nice, but […] I think ... -
”Semmoinen pieni luova hulluus siinä, että kokeillaan ihan nyt mitä vaan” : lisätty todellisuus osana suomalaista journalismia
Valtonen, Oskari (2023)Tässä maisterintutkielmassa esitellään lisätyn todellisuuden eli AR:n (Augmented Reality) suhdetta suomalaiseen journalismiin. Lisätty todellisuus tarkoittaa oikeaa tai tietokoneella luotua kuvamateriaalia, joka yhdistetään ... -
The hierarchy of needs for user experiences in virtual reality
Kelling, Chelsea; Väätäjä, Heli; Kauhanen, Otto; Karhu, Jussi; Turunen, Markku; Lindqvist, Vesa; Ikonen, Pasi (Routledge, 2020)Virtual reality (VR) is rapidly becoming more widely adopted by various industries, and virtual content is just as rapidly becoming available for consumers. However, there is a lack of guidelines and standards for VR content ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.