Monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet : case Keski- Suomen opiskelija-asuntosäätiö sr
Tekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Nykypäivän sähköisten markkinointiviestintäkanavien moninaisuus voi luoda organisaatioille sekä mahdollisuuksia että haasteita. Asiakkaat kaipaavat laadukasta ja monipuolista sisältöä, mutta samalla vastaanotetun informaation määrä eri kanavissa hankaloittaa kiinnostuksen ylläpitämistä. Myös asiakkaiden kanssa luodut suhteet ja suhteiden ylläpitämisen tavat ovat muuttuneet ja monipuolistuneet digitaalisuuden ja uusien sähköisten kanavien myötä.
Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää, miten opiskelija-asuntosäätiö voi toteuttaa asiakasviestintää monikanavaisesti, ja mitkä ovat monikanavaisen asiakasviestinnän haasteet ja mahdollisuudet. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena, ja tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla neljää opiskelija-asuntosäätiön henkilökunnan jäsentä ja viittä sen asukasta.
Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan todeta, että eri kanavia on mielekästä hyödyntää eri tarkoituksiin, mutta kanavien tulee olla keskenään integroituja. Opiskelija-asuntosäätiön asiakaskunta huomioon ottaen markkinointiviestinnässä ei voida tukeutua ainoastaan yhteen kanavaan. Viestinnässä ja sen sisällössä on tärkeää huomioida etenkin selkeys ja informatiivisuus.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29556]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mobiililaitteet teollisuusyritysten myyntityössä : tutkimusraportti
Töllinen, Aarne; Töllinen, Aarne; Karjaluoto, Heikki (Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu, 2012) -
Markkinoinnin automaation hyödyntäminen yrityksen sisältömarkkinoinnissa : asiakkaan sitouttamisen näkökulma
Hietala, Waltteri (2022)Tässä tutkielmassa selvitetään markkinoinnin automaatioteknologian hyödyntämistä osana yrityksen asiakkaiden sitouttamisen edistämistä ja sisältömarkkinoinnin toteuttamista. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitkä ... -
Value creation through digital value-based selling activities
Tiainen, Petra (2023)Paine digitalisaatioon haastaa personoituja ratkaisuja tarjoavia B2B-yrityksiä. Vaikka yhä useampi B2B-asiakas suosii ostamista verkossa, hybridiratkaisuita tarjoavien B2B-yritysten katsotaan yhä olevan digitaalisen siirtymän ... -
Antecedents in the adoption and implementation of a new marketing automation software
Aaltola, Max (2022)Vaikka markkinoinnin automaatio kasvattaa suosiotaan erityisesti yrityksissä ja organisaatioissa, akateeminen tutkimus siitä on edelleen hyvin rajallista. Markkinoinnin automaation (MA) kaltaiset ICT-järjestelmät, kuten ... -
Digital content marketing in business markets : Activities, consequences, and contingencies along the customer journey
Terho, Harri; Mero, Joel; Siutla, Lotta; Jaakkola, Elina (Elsevier, 2022)Fundamental shifts in business-to-business (B2B) buying behavior make digital content marketing (DCM) a strategic priority for vendors, though firms struggle to achieve its full potential, as a customer-centric marketing ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.