Interview with prof. Dr. Paula Kalaja
Kalaja, P., Melo-Pfeifer, S., Ruano, B. P., Calvo Del Olmo, F., & Friedrich, T. (2021). Interview with prof. Dr. Paula Kalaja. Revista X, 16(2), 333-349. https://revistas.ufpr.br/revistax/article/view/77304/43681
Julkaistu sarjassa
Revista XTekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© Authors, 2021
2021:37 | 2022:57 | 2023:57 | 2024:60 | 2025:1
Paula Kalaja, Professor Emerita (University of Jyväskylä, Finland), is one of the pioneers in the use of visual methods in Applied Language Studies, having inspired a range of graduates, post-graduates, and researchers around the world. Her research interests crisscross the use of visual methods, beliefs about languages, language teaching and language learning, and identity, with astonishing creativity and a visionary sense of research. The editors of the special issue “Visual methods in the research with plurilingual audiences: multidisciplinary perspectives” talked to her about how she sees the past, present and future of visual methods in research and teaching, across disciplinary fields, and during and beyond the COVID-19 pandemic.
Julkaisija
Department of Modern Foreign Languages (DELEM); Universidade Federal do ParanáISSN Hae Julkaisufoorumista
1980-0614
Alkuperäislähde
https://revistas.ufpr.br/revistax/article/view/77304/43681Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/86999466
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Visuaaliset narratiivit ja valmistuvien aineenopettajien käsitykset vieraiden kielten opettamisesta
Alanen, Riikka; Kalaja, Paula; Dufva, Hannele (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2013)Applied linguistics has been witnessing a narrative (or an autobiographical) turn. For the past 15 years we have been working with written narratives as a means of looking at subjective experiences of learning or teaching ... -
"Luin oppikirjoja ja kirjaimellisesti pänttäsin asioita" : vieraiden kielten opettajaopiskelijat kielen oppimista ja opettamista pohtimassa
Alanen, Riikka; Kajander, Kati; Nyman, Tarja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2013)Portfolios have been used for a number of years in language teacher education to support and nurture pre-service teachers’ reflective thinking. Combined with the European Language Portfolio (ELP), portfolio provides a ... -
Toiminnallisuus kielen opettamisessa
Mäntylä, Katja (Turun yliopisto, 2021) -
A comparative study of teaching methods in first language and second language teaching
Ålander, Nina (2020)Äidinkielen ja vieraan kielen oppitunnit ovat tuntuneet keskenään hyvin erilaisilta, vaikka molemmat ovat kielen oppitunteja: täten herää kysymys, mikä tekee oppitunneista niin erituntuisia. Tämä on vertaileva tutkimus, ... -
Ensimmäisen luokan opettajien käsityksiä varhennetun englannin opetuksesta
Saarikettu, Sari; Venäläinen, Noora (2020)Tämän tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millaisia käsityksiä ensimmäisen luokan opettajilla on varhennetun englannin opetuksesta. Tavoitteena on kuvata, millaisia toimintatapoja varhennetun kielen opetuksessa käytetään ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.