Show simple item record

dc.contributor.authorPöysä, Sanni
dc.contributor.authorPakarinen, Eija
dc.contributor.authorKetonen, Laura
dc.contributor.authorLehesvuori, Sami
dc.contributor.authorLerkkanen, Marja-Kristiina
dc.date.accessioned2021-05-19T07:00:20Z
dc.date.available2021-05-19T07:00:20Z
dc.identifier.citationPöysä, Sanni; Pakarinen, Eija; Ketonen, Laura; Lehesvuori, Sami; Lerkkanen, Marja-Kristiina. Vuorovaikutus osana opettajan arviointiosaamista (VOPA) -toimintamallin vaiheittaiset kuvaukset. V. 5.5.2021. 10.17011/jyx/dataset/75754
dc.identifier.otherjyu.resd.68076242
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75754
dc.description.abstractVuorovaikutus osana opettajan arviointiosaamista (VOPA) -toimintamallin vaiheittaiset kuvaukset edesauttavat opetustilanteisiin liittyvän vuorovaikutuksen systemaattista havainnointia ja reflektointia sekä tarjoavat yhteistä sanastoa teeman käsittelyyn. Tarkastelemalla ryhmän vuorovaikutusta eri vaiheiden kautta, tuetaan ajatusta opettajan vuorovaikutusosaamisen kehittyvästä luonteesta. Opettajaopiskelijat ja opettajat voivat hyödyntää vaiheittaisia kuvauksia oman opetuksensa suunnittelussa, toteutuksessa ja reflektoinnissa. Opettajankouluttajat voivat hyödyntää vaiheittaisia kuvauksia opiskelijoiden opetusharjoittelun tutkimusperustaisessa havainnoinnissa ja ohjaamisessa.fi
dc.description.abstractLearning interaction is a key competence in teacher’s formative assessment in classroom. The VOPA model includes phased descriptions of learning interaction, which supports an idea of learning interaction as a developing skill. The phased descriptions of VOPA model can be used in planning, implementation, and reflection of classroom interaction in teacher pre-service and in-service training. Teacher educators may use the research-based descriptions for observing and guiding student teachers in their teaching practice.en
dc.language.isofin
dc.publisherUniversity of Jyväskyläen
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 Internationalen
dc.subject.otherryhmän toiminnan organisointi
dc.subject.otherClassroom organization
dc.subject.otherMotivation
dc.subject.otherPositive climate
dc.subject.otherFeedback
dc.subject.otherDialogicity
dc.subject.otherInstructional dialogue
dc.subject.otherLearning interactions
dc.subject.otherObservations
dc.subject.otherTeacher education
dc.subject.othermotivaatio, positiivinen ilmapiiri
dc.subject.otherpalaute
dc.subject.otherdialogisuus
dc.subject.otheropetuskeskustelu
dc.subject.othervuorovaikutus
dc.subject.otherhavainnointi
dc.subject.otheropettajankoulutus
dc.titleVuorovaikutus osana opettajan arviointiosaamista (VOPA) -toimintamallin vaiheittaiset kuvauksetfi
dc.typedataset
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202105193020
dc.contributor.tiedekuntaDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.tiedekuntaOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.yliopistoKasvatustieteiden ja psykologian tiedekuntafi
dc.contributor.yliopistoFaculty of Education and Psychologyen
dc.identifier.doi10.17011/jyx/dataset/75754
dc.rights.copyrightLehesvuori, Sami, Lerkkanen, Marja-Kristiina, Ketonen, Laura, Pakarinen, Eija, Pöysä, Sanni and University of Jyväskylä
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.subject.ysovuorovaikutusfi
dc.subject.ysointeractionen
dc.subject.ysodialogifi
dc.subject.ysopalautefi
dc.subject.ysofeedbacken
dc.subject.ysodialogueen
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p14560
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1236
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10591
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International