Pelillistämisen hyödyntäminen tutkimus- ja yrityskäyttöön suunnatuissa sovelluksissa ja palveluissa
Abstract
Pelillistämisen käyttö on yleistynyt viime aikoina huomattavasti eri aloilla. Tämä tutkielma pyrkii selvittämään, miten tutkimus- ja yrityskäyttöön tarkoitetuissa sovelluksissa ja palveluissa voi hyödyntää pelillisyyttä. Tutkimuksessa toteutettiin opetustoiminto pelillistämistä käyttäen Magister Solutions -yrityksen SimLab-palveluun. Tämän jälkeen koottiin koeryhmä, joka käytti pelillistettyä palvelua viikon ajan. Lopuksi ryhmälle lähetettiin palautekysely, jonka avulla arvioitiin pelillisyyden onnistumista. Tutkimuksen perusteella ei voi antaa yksiselitteistä vastausta tutkimuskysymykseen. Tutkimustulokset antavat kuitenkin rohkaisevaa tietoa siitä, että pelillistetystä opetustoiminnosta oli hyötyä palvelun käytön opetuksen kannalta. Toimintoa on myös tarkoitus jatkokehittää tulevaisuudessa.
Main Author
Format
Theses
Master thesis
Published
2021
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202105172947Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish