Pelillistäminen koulutuksessa
Pelillistämisellä on ajateltu olevan potentiaalia lisätä käyttäjien motivaatiota ja sitoutumista. Tämän vuoksi sitä on haluttu hyödyntää myös koulutuksessa. Tämän tutkielman tarkoituksena on selvittää, miten pelillistämistä on sovellettu koulutuksessa ja millaisia vaikutuksia pelillistämisellä on havaittu olevan opiskelijoiden motivaatioon, sitoutumiseen ja oppimiseen. Tutkimuksista saadut tulokset osoittavat, että vaikka pelillistämisellä ajatellaan olevan potentiaalia, on paljolti kiinni pelillistämisen toteutuksesta saadaanko pelillistämisen avulla aikaan positiivisia vaikutuksia opiskelijoiden motivaatioon, sitoutumiseen ja oppimiseen. Gamification has been thought to have potential to increase user motivation and engagement. For this reason, it has been desired to be used in education. This study aims to clarify how gamification has been applied in education and what effects has it had on student motivation, engagement and learning. The results show that although gamification is thought to have potential, much depends on the implementation of gamification, whether it has a positive effect on students' motivation, engagement and learning.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Avoimen yliopiston nollasuorittajat – miksi opinnot eivät etene?
Maunula, Minna; Maunumäki, Minna; Anttonen, Sanna (Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum, 2021)Nykyinen koulutuspolitiikka vastaa työelämän muutostarpeisiin ohjaamalla työuran eri vaiheissa olevia aikuisia kehittämään osaamistaan jatkuvan oppimisen hengessä. Moni hakeutuu toiveikkaana avoimeen yliopistoon, mutta ... -
Gamification in action : how to increase employee motivation and engagement by deploying a gamified CRM solution : case: Finnish environmental management company
Varis, Mari (2019)Pelillistäminen on saanut aikaan paljon keskustelua viime vuosien aikana. Pelillistämisen konseptia on kritisoitu monenlaisista syistä, ja jopa sen tieteellisyys on kyseenalaistettu. Kritiikistä huolimatta pelillistämisen ... -
Gamification Based on User Types : When and Where It Is Worth Applying
Subirats, Laia; Nousiainen, Tuula; Hooda, Apoorwa; Rubio-Andrada, Luis; Fort, Santi; Vesisenaho, Mikko; Sacha, G. M. (MDPI AG, 2023)Students’ motivation is one of the most relevant factors when improving the quality of the learning process. In this context, gamification is a powerful tool for increasing motivation at all levels of teaching. Since ... -
Yksilön ja yhteisön kielitaitoa : maahanmuuttajaopiskelijoiden kertomuksia kommunikointihalukkuudestaan ja käsityksistään suomesta opiskelukielenä ammatillisessa koulutuksessa
Kulju, Jonna (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2016)The present study focuses on three immigrants' narratives about Finnish at vocational education. The aim is to investigate how immigrants narrate about willingness to communicate and learner beliefs and how they portray ... -
Exploring and counteracting stage specific course completion risk factors in open higher education distance learning
Lyyra, Pessi; Anttonen, Sanna; Waselius, Tomi (Sciendo, 2024)A major challenge for distance learning in higher education is supporting course completion. Counteracting completion risk factors requires investigating their significance across (non)completion stages. We tested the ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.