Digitaaliset työkalut yliopiston kieltenopetuksessa

Abstract
Tässä tutkielmassa selvitetään, miten digitalisaatio näkyy tämän päivän yliopiston kieltenopetuksessa. Tutkimustuloksia voidaan hyödyntää opetuksen kehittämiseen, sillä ne antavat vastauksia siihen, miten tietotekniikan soveltamisella saavutettavissa oleva tutkittu pedagoginen hyöty toteutuu tällä hetkellä kieltenopetuksessa käytössä olevilla digitaalisilla työkaluilla sekä millaisilla työkaluilla hyödyt ovat parhaiten saavutettavissa. Tutkimus on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että digitaaliset työkalut ovat tärkeä lisä nykyajan kieltenopetuksessa, mutta ne eivät ainakaan toistaiseksi ole täysin korvaamassa perinteistä lähiopetusta, varsinkaan vuorovaikutuksen osalta.

This thesis investigates how digitalization appears in today’s university language teaching. The results can be used to improve teaching as they show how the researched pedagogical benefits achievable through the use of ICT are realized with the digital tools currently used in language teaching and with which tools the benefits can best be achieved. The thesis is carried out as a literature review. According to the research results, the digital tools are important addition to the language teaching of today, but they are not at least for the time being, fully replacing traditional face-to-face teaching, especially in terms of interaction.
Main Author
Format
Theses Bachelor thesis
Published
2021
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202105062639Use this for linking
Language
Finnish
License
In CopyrightOpen Access

Share