Show simple item record

dc.contributor.advisorIsomöttönen, Ville
dc.contributor.authorLindh, Laura
dc.date.accessioned2021-04-09T06:31:22Z
dc.date.available2021-04-09T06:31:22Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/75000
dc.description.abstractTässä tutkimuksessa on tutkittu alakoulun opettajien kokemuksia tieto- ja viestintätekniikan opetuksesta. Tutkimus on laadullinen haastattelututkimus, jossa on haas-tateltu neljää luokanopettajaa eri puolilta Suomea. Tulokset osoittavat, etteivät opettajat näe tieto- ja viestintätekniikan opetusta haastavana. Opettajat integroivat tieto- ja viestintätekniikkaa monipuolisesti kaikkiin opetettaviin oppiaineisiin ja kokeilivat rohkeasti uusia sovelluksia ja opetustapoja. Ohjelmointi nähtiin kuitenkin heikkoutena ja sen osaamisessa oli puutteita. Tutkimuksen perusteella voidaankin olettaa, että luokanopettajat tarvitsevat lisäkoulutusta ohjelmoinnin opettamiseen.fi
dc.description.abstractThis study has examined the experiences of primary school teachers in teaching computing. The study is a qualitative interview study. In this study there have been interviewed four teachers from different parts of Finland. The results indicate that teachers do not see computing teaching challenging. Teachers integrated computing in all subjects. They experimented with the new applications and teaching methods. Programming was seen as a weakness. Results of this research reveal that teachers need additional training in programming teaching.en
dc.format.extent45
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofi
dc.titleOpettajien kokemuksia alakoulun tietotekniikan opetuksesta
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202104092314
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietotekniikkafi
dc.contributor.oppiaineMathematical Information Technologyen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi602
dc.subject.ysoohjelmointi
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysotietotekniikka
dc.subject.ysotieto- ja viestintätekniikka
dc.subject.ysoluokanopettajat
dc.subject.ysoalakoulu
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsTekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/kokoelmat/arkistotyoasema..fi
dc.rights.accessrightsThe author has not given permission to make the work publicly available electronically. Therefore the material can be read only at the archival workstation at Jyväskylä University Library (https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation).en
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record