Språkstigen i de svenskspråkiga skolorna – utmaningar och möjligheter

Abstract
I denna artikel är vårt syfte är att betrakta språkreserven och vad den innebär ur de svenskspråkiga skolornas perspektiv. Vi tar avstamp i nationella styrdokument, forskning- och utvärderingsrapporter, språkundervisning och elevernas språkstig i syfte att belysa de svenskspråkiga skolornas särdrag, behov och utmaningar från småbarnspedagogik upp till andra stadiet.
Main Authors
Format
Articles Magazine article
Published
2021
Series
Subjects
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2021/sprakstigen-i-de-svensksprakiga-skolorna-utmaningar-och-mojligheter
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202103302221Use this for linking
Review status
Non-peer reviewed
ISSN
1799-0181
Language
Swedish
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskunta
Citation
  • Granskog, P. & Nummela, Y. (2021). Språkstigen i de svenskspråkiga skolorna – utmaningar och möjligheter. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12(2). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-maaliskuu-2021/sprakstigen-i-de-svensksprakiga-skolorna-utmaningar-och-mojligheter
License
CC BY 4.0Open Access
Copyright© Kieliverkosto ja kirjoittajat, 2021

Share