Joensuun kaupungin kansakoulujen koulutulokkaiden kotitaustan yhteyksistä älylliseen koulukypsyyteen ja visuaaliseen havaitsemisen tasoon
Authors
Date
1975Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/collections/archival-workstation.
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Koulutulokkaiden yhteistoimintataidot ja niiden yhteydet sosiaalisten kognitioiden tasoon ja lähiympäristön tarjoamiin oppimiskokemuksiin
Pölkki, Pirjo (1979)Tutkimuksessa selvitettiin 6-7-vuotiaiden lasten vuorovaikutuksen aloittamisen ja ylläpitämisen perusvalmiuksia ja tavoitteelliseen yhteistoimintaan osallistumista ja näiden taustatekijöitä ennen kouluikää ja välittömästi ... -
Kansakoulujen laulunopetus 1950-60-luvuilla
Kosonen, Erja (2012)Koulujen laulunopetuksen historia on jäänyt kouluhistoriallisen tutkimuksen sivujuonteeksi vaikka musiikilla oli seminaariopinnoissa ja opettajakorkeakoulussa keskeinen asema ja musiikin arvostus näkyi myös 1900-luvun ... -
Suomen kansakoulujen musiikinopetus 1950-luvun yhteiskunnassa
Siliämaa, Sonja (2011)1950-luvun Suomea alettiin kutsua hyvinvointivaltioksi. Sodan tuhoista selvittyään elämäntapatottumukset alkoivat muuttua mm. sähkölaitteiden ja nuorisokulttuurin sekä iskelmätähti- ja tanssi-ilmiön myötä. Ääniteollisuuden ... -
Näköaivokuoren rooli sisäisen tarkkaavuuden kohdistamisessa visuaaliseen muistiainekseen
Ronkainen, Pinja; Jussila, Saana (2022)Visuaalinen järjestelmä vastaanottaa jatkuvasti suuren määrän informaatiota, jota valikoidaan ja ylläpidetään tarkkaavuuden ja visuaalisen työmuistin avulla. Sisäisen tarkkaavuuden kohdistamista työmuistissa ylläpidettyihin ...