Show simple item record

dc.contributor.authorHeinonen, Henna
dc.date.accessioned2021-02-12T08:34:55Z
dc.date.available2021-02-12T08:34:55Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationHeinonen, H. (2021). Lausepaino-ongelmia : ääntämisen ymmärrettävyyteen voi vaikuttaa se, mitä painottaa ja miten. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>12</i>(1). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2021/lausepaino-ongelmia-aantamisen-ymmarrettavyyteen-voi-vaikuttaa-se-mita-painottaa-ja-miten" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2021/lausepaino-ongelmia-aantamisen-ymmarrettavyyteen-voi-vaikuttaa-se-mita-painottaa-ja-miten</a>
dc.identifier.otherCONVID_51463059
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74115
dc.description.abstractTässä artikkelissa tiivistän väitöskirjani neljän osatutkimuksen pääteemat ja tulokset. Väitöskirjani sijoittuu soveltavan kielitieteen oppiaineeseen, ja sen on tarkoitus hyödyttää kieltenopetusta ja ääntämisenoppimista. Väitöstutkimuksessani syvennyin suomenkielisen puhuman ruotsin ääntämiseen ja sen ymmärrettävyyteen. Aihe on kiinnostava, sillä helposti ymmärrettävää ääntämistä on jo pidempään pidetty sopivana tavoitteena kielten opiskelussa. Mikä ääntämisestä sitten tekee helposti ymmärrettävää? Kysymykseen ei aivan helposti löydy vastausta, mutta väitöstutkimukseni avulla vastaus alkaa hahmottua.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2021/lausepaino-ongelmia-aantamisen-ymmarrettavyyteen-voi-vaikuttaa-se-mita-painottaa-ja-miten
dc.rightsCC BY 4.0
dc.titleLausepaino-ongelmia : ääntämisen ymmärrettävyyteen voi vaikuttaa se, mitä painottaa ja miten
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202102121543
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.numberinseries1
dc.relation.volume12
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kieliverkosto ja kirjoittaja, 2021
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysoymmärrettävyys
dc.subject.ysoääntäminen
dc.subject.ysoruotsi toisena kielenä
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p13704
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7303
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24614
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38117
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC BY 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC BY 4.0