Vor-und Nachteile der Digitalisierung bei der Arbeit von Sprachexpertinnen und –experten
Selkälä, S., & Virtaluoto, J. (2020). Vor-und Nachteile der Digitalisierung bei der Arbeit von Sprachexpertinnen und –experten. In H. Hirsto, M. Enell-Nilsson, H. Kauppinen-Räisänen, & N. Keng (Eds.), Työelämän viestintä III, Arbetslivskommunikation III, Workplace Communication III, Kommunikation im Berufsleben III : VAKKI-symposiumi XL. Vaasa 6. – 7.2.2020 (pp. 224-237). Vaasan yliopisto. VAKKI publications, 12. https://vakki.net/wp-content/uploads/2020/12/VAKKI2020_SelkalaVirtaluoto_pdf.pdf
Published in
VAKKI publicationsDate
2020Copyright
© Kirjoittajat & VAKKI, 2020
While the future of work is discussed from many perspectives, discussions on how an individual's own work
tasks are changing are relatively rare (Dufva et al. 2017). This article builds on our alumni study (Selkälä,
Tahkokorpi & Virtaluoto 2018), in which we discovered that despite the perceived changes in working life
- often called the disruption of work - the foreign language alumni of the Oulu University have found permanent positions in the traditional professions of language graduates with relative ease. For them, the
disruption of work has not affected employability or the terms of employment. To investigate how working
life has changed for people in these professions, we gathered group and individual interview data in 2018-
2019 on the career development of language professionals. We transcribed the data and analyzed it through
thematic analysis (Braun & Clarke 2012). This article discusses the main theme we discovered in the data:
the digitalization of work. Based on the data, digitalization has had a profound impact on the work of
language professionals, but teachers and other language professionals experience this impact very differently. We conclude by suggesting ways in which the effects of digitalization could be managed.
...
Publisher
Vaasan yliopistoParent publication ISBN
978-952-68538-9-5Conference
VAKKI SymposiumIs part of publication
Työelämän viestintä III, Arbetslivskommunikation III, Workplace Communication III, Kommunikation im Berufsleben III : VAKKI-symposiumi XL. Vaasa 6. – 7.2.2020ISSN Search the Publication Forum
2242-6841Keywords
Original source
https://vakki.net/wp-content/uploads/2020/12/VAKKI2020_SelkalaVirtaluoto_pdf.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/47709009
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Teachers’ perceptions of translanguaging as pedagogical strategy
Kaltschütz, Denise (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023) -
”Englanti jyrää” : kieltenopettajien keinoja ja ehdotuksia kielivalintojen monipuolistamiseksi
Veivo, Outi; Pollari, Pirjo; Toomar, Jaana; Mäntylä, Katja (Helsingin yliopisto, 2021)Suomen kouluissa opiskellaan yhä vähemmän ja yhä harvempia vieraita kieliä. Valinnaisten kielten opiskelun suosio on laskenut, ja kielitaito on vaarassa jäädä pelkän englannin varaan. Erilaisia toimenpiteitä, kuten kielen ... -
Läsfärdighet på andraspråk : ett läsdiplom i svenska som andra inhemska språk för högstadiet i Mellersta Finland
Lari, Maiju (2020)Lukudiplomi kehitettiin kirjaston ja koulujen välisenä yhteistyönä Oulussa osana Opetushallituksen hanketta vuosina 1998–2001. Tämän jälkeen lukudiplomi on levinnyt ympäri Suomea – sen tarkoituksena on ollut houkutella ... -
Changes in Language Assessment Through the Lens of New Materialism
Huhta, Ari; Boivin, Nettie (Springer International Publishing, 2023)In this chapter, we analyze English tests that are part of two computerised assessment systems, the Finnish Matriculation Examination and the Danish National Tests. Language assessment is a fruitful field to explore from ... -
„Keine Übung ist unbedingt schlecht, sie passt einfach nicht zu einem bestimmten Schüler“ : die Wortschatzarbeit im finnischen Deutsch- und Schwedischunterricht aus der Sicht der Lehrer
Sariola, Miira (2019)Voimme varmasti kaikki olla samaa mieltä siitä, että sanat ovat tärkeä osa kieltä. Niiden avulla kommunikoimme, joten sanat ja sanasto ovat tärkeä osa myös kieltenopetusta. Kielten oppikirjoissa on sanastoja, oppilaat ...