Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorLeppänen, Sirpa
dc.contributor.authorKiviranta, Hanna
dc.contributor.authorHämäläinen, Outi
dc.date.accessioned2021-02-01T06:46:13Z
dc.date.available2021-02-01T06:46:13Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73895
dc.description.abstractTämän maisterintutkielman tarkoituksena oli tuottaa materiaalipaketti eettisten arvojen ja englannin kielen opettamiseen klassisten satujen kautta alakouluikäisille oppijoille. Uusi opetussuunnitelma ja kielikasvatuksen alan tutkimus korostavat, että lasten opettamisen ja tukemisen yksi keskeinen tehtävä on tukea heidän kehitystään eettisesti tietoisiksi ja osaaviksi ihmisiksi ja kansalaisiksi. Aiemman opetusmateriaalin vähyyden vuoksi, on selvää, että tätä tarkoitusta varten tarvitaan valmista materiaalia, joka ottaa nämä näkökohdat huomioon. Tämän tutkielman ja siihen liittyvän opetusmateriaalipaketin tavoitteena onkin yleisesti lisätä tietoisuutta sekä tarjota uutta tietoa ja konkreettisia työkaluja eettisten arvojen ja elämäntaitojen sisällyttämiseen vieraiden kielten opetuksessa. Tämän tutkielman keskeisiin käsitteisiin kuuluvat sadut, kielikasvatus, kommunikatiivinen kieltenopetus, tehtävälähtöinen kieltenopetus sekä yhteistoiminnallinen kieltenopetus. Sopivan terminologian puutteen vuoksi otimme myös käyttöön uuden käsitteen, Ethical Education and Integrated Language Learning (EDIL). Tämä termi kattaa eettisen kasvatuksen ja kielten integroidun oppimisen. Siksi se on lähellä kielikoulutuksen käsitettä, mutta termi EDIL on konkreettisempi ja helpommin ymmärrettävä.fi
dc.format.extent151
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.subject.othermaterial package
dc.subject.otherEFL
dc.titleMaterial package for teaching ethical values through fairy tales
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202102011354
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoeettinen kasvatus
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysokielikasvatus
dc.subject.ysosadut
dc.subject.ysooppimateriaali
dc.subject.ysoethical education
dc.subject.ysolanguage teaching
dc.subject.ysolanguage education
dc.subject.ysofairy tales
dc.subject.ysostudy material
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot