Koronakevään etäopiskelu kuormitti erityislasten vanhempia

Abstract
Miten erityistä tai tehostettua tukea saavien oppilaiden etäopiskelu sujui koronakevään aikana? Minkälainen oli vanhempien rooli opiskelun ohjauksessa? Miten perheet jaksoivat? Muun muassa näihin kysymyksiin haettiin vastauksia kesäkuussa 2020 toteutetulla tutkimuksella. Tutkimuskyselyyn vastasivat lasten ja nuorten vanhemmat, ja vastauksia saatiin yhteensä 616 lapsen tai nuoren osalta. Suurin osa lapsista osallistui etäopetukseen kotona, ja vain kolme prosenttia oli lähiopetuksessa koululla. Pienellä osalla lapsista oli käytössä erilaisia joustavia opetusjärjestelyjä, joissa lähi- ja etäopetusta yhdisteltiin eri tavoin. Muutama lapsi palasi lähiopetukseen kevään aikana etäopiskelun haasteellisuuden takia.
Main Authors
Format
Articles Newspaper article
Published
2020
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Jyväskylän yliopisto
Original source
https://peda.net/id/3838304e014
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202010136183Use this for linking
Review status
Non-peer reviewed
Language
Finnish
Published in
Ruusupuiston kärkiuutiset
Citation
  • Kankaanranta, M., & Kantola, K. Koronakevään etäopiskelu kuormitti erityislasten vanhempia. Ruusupuiston kärkiuutiset, (3). https://peda.net/id/3838304e014
License
CC BY 4.0Open Access
Copyright© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2020

Share