Opiskelijapalautteen käyttökelpoisuus yliopisto-opetuksen kehittämisessä
Abstract
Kirjoittajat ilmaisevat intressikseen sellaisen pedagogiikan kehittämisen, joka haastaa opiskelijan ottamaan vastuun omasta oppimisestaan ja joka perustuu opiskelijan elämismaailman ja teoriatiedon tutkimusperustaiseen vuorovaikutukseen. ”Jos opiskelu ymmärretään päämääräsuuntautuneeksi toiminnaksi, on mielekästä nähdä arviointi tämän toiminnan välineenä. Arviointia tarvitaan, jotta voidaan pysähtyä miettimään sitä, tehdäänkö oikeita asioita ja tarkoituksenmukaisilla tavoilla. Kyse on siis diagnostisesta arvioinnista. Opettajia tarvitaan haastamaan opiskelijoiden käsitykset. Tämä pätee myös toisin päin. Opiskelijoita tarvitaan haastamaan opettajien käsitykset”, he kirjoittavat.
Main Authors
Format
Articles
Research article
Published
2008
Series
Subjects
Publication in research information system
Publisher
Kansanvalistusseura ja Aikuiskasvatuksen tutkimusseura
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202010026060Use this for linking
Review status
Peer reviewed
ISSN
0358-6197
DOI
https://doi.org/10.33336/aik.93796
Language
Finnish
Published in
Aikuiskasvatus
Citation
- Moilanen, P., Nikkola, T., & Räihä, P. (2008). Opiskelijapalautteen käyttökelpoisuus yliopisto-opetuksen kehittämisessä. Aikuiskasvatus, 28(1), 15-24. https://doi.org/10.33336/aik.93796
Copyright© Kirjoittajat, 2008