Videoiden merkitys yritysten sisällöntuotannon välineenä sosiaalisessa mediassa

Abstract
Video kehittyy mediana jatkuvasti ja sosiaalisessa mediassa sen merkitys kas- vaa ja käyttömahdollisuudet lisääntyvät. Tässä tutkimuksessa keskitytään siihen, kuinka yritykset voivat hyödyntää videoita sisällöntuotannossaan sosiaalisessa mediassa ja millaisia hyötyjä videoista yrityksille on. Tavallisten julkaisu- jen lisäksi tutkitaan myös striimi- ja tarina-tyyppisiä videojulkaisuja, jotka löytyvät monesta suurimmasta sosiaalisen median kanavasta. Tuloksissa kävi ilmi, että videon antamat hyödyt sisällöntuotannossa liityvät paljon suhteeseen asiakkaan ja yrityksen välillä. Videot auttavat luomaan asiakkaalle positiivisia asenteita yrityksestä ja vahvistamaan asiakkaan sitoutumista yritykseen ja brändiin. Video vahvistaa asiakkaan ja yrityksen välistä suhdetta paremmin verrattuna esimerkiksi kirjoitettuun mediaan. Yhden sisällöntuotannon tärkeimmistä tavoitteista ollessa vahvan suhteen luominen asiakkaaseen, voidaan todeta, että video toimii hyvänä työkaluna sisällöntuotannossa. Videot toimivat myös yritykselle keinona rakentaa brändiä ja esimerkiksi striimi-videota käytetään oman brändin rakennukseen, mutta suora lähetys tuo spontaanin luonteensa myötä mukanaan myös riskejä. Brändin maineen ollessa vaarassa, on video sosiaalisessa yksi parhaita keinoja vastata kriisitilanteisiin, mikäli yritys sellaiseen joutuu. Aiempaa tutkimusta löytyy striimi-videosta, mutta sosiaalisessa mediassa viime vuosina yleistynyt tarina-julkaisu ja sen mahdollisuudet videoalustana kaipaa lisätutkimusta.
Main Author
Format
Theses Bachelor thesis
Published
2020
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202007065243Käytä tätä linkitykseen.
Language
Finnish
License
In CopyrightOpen Access

Share