Jyväskylän yliopisto | JYX-julkaisuarkisto

  • suomi  | Anna palautetta |
    • suomi
    • English
 
  • Kirjaudu
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä aineisto 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > Näytä aineisto

Music therapy & autism : social interaction, nonverbal communicative behaviours and emotional responses in a group music therapy setting

Thumbnail
Katso/Avaa
1.4Mb

Lataukset:  
Show download detailsHide download details  
Tekijät
Galanaki, Angeliki
Päivämäärä
2020
Oppiaine
Musiikkiterapia (maisteriohjelma)Master's Degree Programme in Music Therapy
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.

 
The effects of Music Therapy on clients diagnosed with Autism Spectrum Disorder have been examined in several studies. There is evidence that music therapy has a positive impact on autistic people’s social skills, communication and interaction. Not all researches agree on this point, though. In this study, video excerpts from 16 music therapy sessions were analyzed. The video data refer to a group with a 4-years old boy with autism, two typically developed children and two music therapists. The aims of this study is to describe the changes observed in the social interaction and nonverbal communicative behaviours of a child with ASD as well as to examine his emotional responses in a group music therapy setting. The findings suggest that in those video excerpts there is an increase in the social interaction and communicative behaviours as well as that the child with autism responds with positive emotions to the music therapy process.
Asiasanat
musiikkiterapia sosiaalinen vuorovaikutus sanaton viestintä autismikirjon häiriöt tunteet autismi music therapy social interaction nonverbal communication autism spectrum disorders emotions autism
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202007025200

Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedot
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat [23417]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.

  • Social inclusion as a therapeutic and educational factor in a music therapy setting 

    Loss, Felix (2016)
    Inclusive approaches for children with special needs are applied in both the fields of music therapy and (music) education. In practice, inclusive music therapy groups consist only of children with special needs, whereas ...
  • Intensive music therapy process with a male adult client diagnosed with autism 

    Solati, Safa (2016)
    Autism spectrum disorder (also called ASD) is the fastest growing disability. Research shows that music is a relational, emotional, and motivational medium that plays an essential role in field of music therapy, specifically ...
  • Neural-level associations of non-verbal pragmatic comprehension in young Finnish autistic adults 

    Kotila, Aija; Tohka, Jussi; Kauppi, Jukka-Pekka; Gabbatore, Ilaria; Mäkinen, Leena; Hurtig, Tuula M.; Ebeling, Hanna E.; Korhonen, Vesa; Kiviniemi, Vesa J.; Loukusa, Soile (Taylor & Francis, 2021)
    This video-based study examines the pragmatic non-verbal comprehension skills and corresponding neural-level findings in young Finnish autistic adults, and controls. Items from the Assessment Battery of Communication (ABaCo) ...
  • Time of life : cognitive ability and young adulthood in ASD and control populations without intellectual disability 

    Mämmelä, Laura (2020)
    Autismikirjon häiriön (autism spectrum disorder, ASD) määrittely on muuttunut runsaasti vuosien saatossa. Nykytutkimuksen valossa oireiden heterogeenisyys on hyvin yleistä. Aiemmasta käsityksestä poiketen, tyypillisestä ...
  • For a real job? : Views on the teaching of competence in working life by students with Autism Spectrum Disorder (ASD) 

    Mäkinen, Marika (Linköping University Electronic Press, 2021)
    In this study, twelve young students on the autism spectrum were interviewed on preparation for working life, employment guidance, the challenges and strengths of the autism spectrum, and suitable teaching methods. Interviews ...
  • Selaa aineistoja
  • Selaa aineistoja
  • Artikkelit
  • E-kirjat
  • Esitelmät ja posterit
  • Historialliset kartat
  • Julkaisusarjat
  • Konferenssit ja seminaarit
  • Lehdet
  • Opinnäytteet
  • Oppimateriaalit
  • Nuotit ja musiikki
  • Tutkimusdata
  • Tutkimusraportit
  • Valokuvat

Selaa

Kaikki aineistotKokoelmaluetteloJulkaisupäivätTekijätAsiasanatJulkaistuLaitosOppiaine

Omat tiedot

Kirjaudu sisään

Tilastot

Tarkastele käyttötilastoja
  • Kuinka julkaista JYXissä?
  • Rinnakkais­tallentaminen
  • Opinnäytteiden julkaisu
  • Väitöskirjojen julkaisu
  • Julkaisupalvelut

Avoin tiede JYU:ssa
 
Tietosuojailmoitus

Saavutettavuusseloste

Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.
Open Science Centre