Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorMarttiin, Pentti
dc.contributor.authorPietilä, Tiia
dc.date.accessioned2020-06-30T10:28:44Z
dc.date.available2020-06-30T10:28:44Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/70991
dc.description.abstractTässä tutkielmassa tarkastellaan opetuspelien käytön hyötyjä ja haasteita aikuisille suunnatussa kielenopetuksessa. Opetuspelit ovat pelejä jotka on kehitetty opettamaan pelaajalle jotain, eli niillä on pedagoginen tarkoitus. Opetuspelejä on Suomessa tutkittu lähinnä lasten oppimisen näkökulmasta, vaikka digitaalisten pelien pelaajien keski-ikä on maassamme lähes neljäkymmentä vuotta ja aikuisopiskelijoiden määrä pelkästään tutkintoon johtamattomissa koulutuksissa lähes kaksi miljoonaa. Tutkielma toteutettiin kirjallisuuskatsauksena, jossa pelien potentiaalia aikuisopiskelijoiden kohdalla selvitettiin lasten pelioppimisessa löydettyjen hyötyjen ja haasteiden avulla, sekä tarkastelemalla, miten aikuisten oppiminen eroaa lasten oppimistavoista.fi
dc.description.abstractThe purpose of this bachelor’s thesis is to inspect the benefits and challenges related to the usage of educational games in adult foreign language education. Educational games are video games that are developed mainly to teach people something new. In other words, educational games have a pedagogical purpose. In Finland, educational games have mainly been studied from the point of view of children’s education even though the average age of those who play video games in Finland is almost forty years and the amount of participants in nondegree education is nearly two million people. The research method for this thesis is a literature review, in which the potential of video games in adult education is elucidated by examining the benefits and challenges of educational games found in children’s education, and by inspecting how adult learning differs from how children learn.en
dc.format.extent25
dc.language.isofi
dc.titleOpetuspelit aikuisten kielenopetuksessa : hyödyt ja haasteet
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202006305175
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.copyrightJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rights.copyrightThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoaikuiskoulutus
dc.subject.ysovideopelit
dc.subject.ysopelillistäminen
dc.subject.ysooppiminen
dc.subject.ysopelit
dc.subject.ysoopetus
dc.subject.ysoaikuiset
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysodigitaaliset pelit
dc.subject.ysooppimispelit


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot